צ'צ'יק מדלג לתשובה: ימונה למנכ"ל דלק אירופה

‎‎יחליף את ציון גינת שאתמול דווח על פרישתו מהתפקיד ‏‎‎■ ממיר שכר של עד 157 אלף שקל בחודש באפקון תעשיות של שמלצר, בחבילת תגמול שמנה אצל תשובה‏

‎‎בועז צ'צ'יק צפוי להתמנות לתפקיד מנכ"ל דלק אירופה במקום ציון גינת שעל פרישתו דווח אתמול, כך נודע ל"גלובס". צ'צ'יק הודיע היום על התפטרותו מתפקיד יו"ר חברת אפקון תעשיות שבשליטת שלמה שמלצר, תפקיד שבו כיהן פחות מחודשיים. אשתקד היה צ'צ'יק מועמד להחליף את דוד קמיניץ בתפקיד מנכ"ל דלק ישראל, המשתייכת כמו דלק אירופה לקבוצת דלק של יצחק תשובה.

תנאי העסקתו של צ'צ'יק באפקון תעשיות כללו שכר בעלות של עד 157 אלף שקל בחודש (כולל הטבות ובונוסים). בדלק אירופה הוא לא יקופח והוא צפוי לזכות בחבילת תגמול שמנה במיוחד, כמקובל אצל בכירים בקבוצת דלק. צ'צ'יק יעבור ככל הנראה להתגורר בחו"ל במסגרת עבודתו החדשה, ויפעל להרחבת הפעילות הקיימת.

דלק אירופה נוצרה כאשר בשנת 2007 רכשה קבוצת דלק את פעילות שיווק הדלק וחנויות הנוחות של חברת שברון במדינות הבנלוקס, שנמכרו תחת המותג "‏Texaco‏". אשתקד ביצעה דלק אירופה התרחבות משמעותית, לאחר שרכשה את פעילות שיווק הדלק של חברת ‏BP‏ בצרפת, תמורת כ-175 מיליון אירו. פעילת זו כללה כ-415 תחנות דלק, כ-300 חנויות נוחות והחזקות בשלושה טרמינלים המשמשים לאחסנה ולשיווק של דלק.

צ'צ'יק, בן 56, נחשב למנהל מוצלח עם יכולות ביצוע גבוהות. בשנים 2003-2010 כיהן בתפקיד מנכ"ל ויזה כאל, שהפכה בימיו לחברה המובילה בתחום האשראי החוץ-בנקאי ובתחום הסליקה באינטרנט, ואף הפעילה שיטת הטבות חדשה ללקוחות. כאל היא עדיין החברה הרווחית ביותר בענף כרטיסי האשראי.

לפני כן שימש צ'צ'יק כמנכ"ל באלרן השקעות של משפחת דנקנר ובסנפרוסט ובתפקידי ניהול בכירים בתנובה ובטבע. לדברי צ'צ'יק, "לאחרונה החלטתי לרכז את עבודתי בחו"ל. בזמן הקצר שבו שימשתי כיו"ר הדירקטוריון באפקון, זכיתי לעבוד עם שלמה שמלצר, איש עסקים מבריק, בעל חזון ופרטנר מצוין, ואני מאחל לו ולחברה הצלחה רבה". ‏‎