עופר עיני לא יעצור בפרומו

בירושלים התרגלו כבר לצמד עיני וברוש, אבל בוחבוט? נהיה צפוף סביב השולחן העגול

ההזמנה ששיגר אמש (ג') ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לעופר עיני איימה לקלקל קצת את התוכניות של יו"ר ההסתדרות. לכל הפחות, זה הרושם שהתקבל מסביבתו הקרובה. "זה לא משנה משהו לגבי ההכרזה על סכסוך עבודה ביום חמישי", הבהירו ערב לפני הפגישה. ההזמנה מנתניהו לאירוח חם בביתו בירושלים, כך נדמה, הגיעה מעט מוקדם מדי.

עיני כתב במשך שבועות את המחזה למאבק הזה, בפרטי פרטים ממש, והוא לא מתכוון לעצור את הדרמה כבר בשלב הפרומו. באופן מאוד לא מפתיע, הרוחות לא השתנו גם לאחר הפגישה: "נתניהו לא הציג פעולות קונקרטיות, אנחנו ממשיכים כרגיל".

כך, כמה שעות לפני מסיבת העיתונאים שבה אמור היה נתניהו להציג את תוכניתו להקלה בגזירות, הודיעה לשכת רה"מ ע ל ביטולה. העילה הרשמית: שר האוצר לא יוכל להשתתף בה משום שהוא מאושפז לצורך השגחה. הסיבה הריאלית יותר: נתניהו התרשם בפגישה כי עיני וחבריו למאבק לא מתכוונים להסתפק בקוסמטיקה, ולכן מנע מעצמו מבוכה. הוא הבין כי עליו לשבת עם שטייניץ למקצה שיפורים נוסף, אבל הרבה יותר נוח לרדת מהעץ בגלל בעיות בריאות של שר האוצר. ככה נתניהו יכול להצטייר אפילו כאדם רגיש. זה גאוני.

עם כל הכבוד להתייקרות של התחבורה הציבורית ושל הדלק, לא בגללן יצא עיני למאבק הזה. קודם הוא קיבל החלטה למרר את חייה של ממשלת ברק-שטייניץ-נתניהו, ורק אז באה המחאה על המחירים.

עיני נהנה מתפקיד האופוזיציונר שאימץ לעצמו אחרי כמה שנים של אידיליה, והוא לא ממהר לחזור לזרועות הממשלה, גם אם נתניהו יבטל את העלאת המחירים. בכלל, כל עוד נתניהו לא יצהיר במפורש שהוא תומך בהעלאת שכר המינימום ומאמץ את ההסכם בעניין למרות ההתנגדות של שטייניץ, עיני לא ישנה חצי דבר בלו"ז.

ויש גם החברים שרגא ברוש ושלמה בוחבוט. לבעלי הברית של עיני אינטרסים משלהם, ועל האינטרסים האלה בכלל לא מדברים במסדרונות האוצר ובמשרד ראש הממשלה. ברוש כועס עדיין על הגדלת תשלומי המעסיקים לביטוח לאומי, ובוחבוט נחוש לפרק את תאגידי המים כדי להחזיר את השליטה במים ובעיקר בכסף של המים לראשי הרשויות.

בירושלים התרגלו כבר לצמד עיני וברוש, אבל בוחבוט? השולחן העגול מתחיל להיות צפוף.