פייסבוק וגוגל ניהלו מגעים לרכישת טוויטר ב-8-10 מיליארד דולר

המגעים טרם הבשילו לכדי עסקה ■ פייסבוק וגוגל, שמנהלות את המגעים בנפרד, מוכנות לשלם עבור טוויטר סכום הכפול משוויה ■ בדצמבר הוערך שוויה של טוויטר ב-3.7 מיליארד דולר

הרשת החברתית הגדולה בעולם, פייסבוק, וענקית החיפוש באינטרנט, גוגל , מנהלות מגעים לרכישת טוויטר - כך מדווח היום (ה') אתר "וול סטריט גו'רנל". החברות, שמנהלות מגעים כל אחת בפני עצמה, הציעו סכום שנע בין 8-10 מיליארד דולר עבור טוויטר - סכום כפול משוויה האמיתי של החברה. המגעים טרם הבשילו לכדי עסקה ממשית.

לפי הערכות, טוויטר עדיין לא הצליחה לייצר רווחים גם אחרי 4 שנים מאז הקמתה. בדצמבר 2010 היא קיבלה השקעה מקבוצת משקיעים פרטית, שהעניקה לה שווי של 3.7 מיליארד דולר.

מייסד טוויטר, ביז סטון, אמר בחודש שעבר כי לצד רצונה של טוויטר לצבור פופולריות, החברה רצתה להפוך לעסק שמסוגל להתקיים בזכות עצמו ולא להירכש על-ידי חברה אחרת. "יצרנו מוצר שאנשים מביעים בו עניין ומוצאים בו ערך, אבל טרם הצלחנו להפוך אותו לעסק, ואנחנו ממש רוצים לעשות זאת", אמר סטון.

פייסבוק מביעה כבר זמן רב את רצונה לרכוש את טוויטר. בהצעת הרכש האחרונה של פייסבוק, מייסדי טוויטר ענו להצעת הרכש ואמרו: "אין לפייסבוק משהו שאנחנו רוצים".