חדשות רעות

איך תשפיע הרכישה של הפינגטון פוסט ע"י AOL על החדשות, והתוכן בכלל, באינטרנט?

עסקת התוכן המקוון הגדולה ביותר בזמן האחרון נחתמה השבוע. ענקית האינטרנט AOL, שמספקת חיבור לרשת כמו גם מגוון עצום של תכנים, רכשה את אתר הבלוגים "הפינגטון פוסט" תמורת 315 מיליון דולר. זאת, כחלק מתוכניתה של AOL לבנות "חברת מדיה אמריקנית חדשה".

השאלה שצריכה להישאל היא איך תשפיע הרכישה על החדשות, והתוכן בכלל, באינטרנט. התשובה, לצערי, היא: כנראה שלא לטובה.

הבעיה הכי גדולה של האינטרנט היום היא גודלו: הרשת מוצפת בכמות מופרכת של תכנים, רבים מהם בינוניים עד למאוד. אתרי האינטרנט הגדולים מעדיפים באופן מובהק כמות על איכות, מהטעם הפשוט שככה קל יותר לתפוס מקום גבוה בדירוג של גוגל ולמכור יותר פרסומות.

הדבר הוביל ליצירתם של מה שמכונה "חוות תוכן" - אתרים המייצרים אלפי מאמרים גרועים ביום. התוצאה: המשתמש מוצף בזבל, וקשה לו הרבה יותר למצוא את מה שהוא מחפש.

שתי החברות, האפינגטון ו-AOL, הפכו את הצפת התכנים הזו לאומנותם העיקרית. הם עדיין לא "חוות תוכן", אבל הן לא רחוקות מכך. יותר מ-1,700 אייטמים עולים בכל יום לאתר של AOL, ויותר מ-700 עולים לאתר של הפינגטון.

רובם המכריע נכתבים בחינם על-ידי אנשים לא מקצועיים. החברה "מעסיקה" יותר מ-6,000 בלוגרים שכותבים לה בחינם תמורת הזכות להתפרסם. לשם השוואה, היא מעסיקה בשכר רק 88 כותבים ועורכים. העיקר ליצור גודש, העיקר להביא עוד ועוד גולשים שילחצו על עוד ועוד לינקים וייצרו לאתרים עוד ועוד מזומנים.

כך, אגב, עובדים גם רוב האתרים האחרים שרכשה AOL. רובם, כמו הפינגטון, התחילו כאתרי בוטיק והפכו עם הזמן והמזומנים לשוק.

העסקה של AOL והפינגטון, אם כך, סוחבת את האינטרנט למקום לא טוב. AOL צריכה למכור עוד ועוד פרסומות על מנת להמשיך ולגדול, זה נכון, אבל מה שהמשתמשים באמת צריכים הוא תוכן אמין המיוצר בקפידה.