היועמ"ש של גבעות רכש היום יה"ש ב-120 אלף שקל

עו"ד חיים אינדיג רכש מהשותף הכללי כ-1.5 מיליון יחידות השתתפות בשער 7.9 אגורות ■ צעד זה יכול לאותת לשוק סימן חיובי אל מול הסערה שפקדה לאחרונה את השותפות

כנראה שהעניינים בגבעות לא כל כך גרועים. שותפות חיפושי הנפט הודיעה היום (ה') לבורסה כי היועץ המשפטי שלה, עו"ד חיים אינדיג, רכש מהשותף הכללי כ-1.518 יחידות השתתפות בכ-120 אלף שקל, לפי מחיר של 7.9 אגורות ליה"ש.

צעד זה, אל מול הסערה האחרונה שפקדה את השותפות עקב הבעיות שהתגלו בקידוח מגד 5, יכול לאותת לשוק איתות חיובי. הרכישה, אגב, בוצעה כמובן באופן חוקי לחלוטין שכן יחידות ההשתתפות נרכשו מהשותף הכללי.

בסוף ינואר דיווחה השותפות על 2 בעיות מרכזיות קיימות. הבעיה הראשונה נוגעת למקטעים 6-7. בפעולות הפראק שנעשו שם הוחדרו מים מעורבים בחומרים כימיים שונים בלחץ גבוה. "מסיבה לא ברורה לא ניתן היה אחרי ביצוע פעולה זו לנקות את המקטעים מהמים שהוחדרו על מנת להמשיך ולשאוב נפט ממקטעים אלו", נמסר בהודעת ההבהרה של גבעות. "הסבר אפשרי הוא כי החומר הכימי שעורבב במים קרש באופן שסתם את הסדקים".

בעיה שנייה עליה דיווחה גבעות הינה במטע 8 (המקטע העליון ביותר), שם חדרו המים לשכבה זו והדבר פוגע בהפקת הנפט.

לאחר מכן דיווחה השותפות כי אין בעיית מים וכי "לאחר ביצוע מוצלח של פעולת הפראק השותף הכללי מתכנן לבצע לפחות שבוע ימים של מבחני הפקה במקטע 8. לאחר מכן השותף הכללי בסיוע יועציו יקבלו החלטה על המשך הפעולות הנוגעות לניקוי והפקה ממקטעים 6 ו-7".

המשמעויות לטווח הקצר: "אם משך הזמן והעלות הנדרשת לנסות לנקות ולהפיק במקטעים 6 ו-7 יהיו סבירים ננסה למצות זאת ורק אחר כך להמשיך במבחני הפקה לטווח ארוך מכל המקטעים". אבל, "אם פעולה זו במקטעים 6 ו-7 לא תצליח נוכל להתחיל בביצוע מבחני הפקה לטווח ארוך מיתר המקטעים. להערכתנו גם בלי מקטעים 6 ו-7 כמות הנפט במגד 5 היא מסחרית בכל דרך".

לטווח הבינוני: "השותף הכללי מעריך כי השותפות תוכל לבצע מבחני הפקה ארוכי טווח במגד 5 בחודשים הקרובים וכי התאריך שנקבע לתחילת הפקה שיטתית וקבועה - נובמבר 2011 נותר ללא שינוי. כמו כן אין בשלב זה סיבה לשנות את התכנית לפיה יתחילו הקידוחים מגד 6 ומגד 7 בחודשים פברואר ואוגוסט 2012 בהתאמה".