שפל של שנתיים וחצי במספר תביעות לדמי אבטלה בארה"ב

שוק העבודה בארה"ב מוסיף להשתפר: מספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה ירדו ב-36 אלף ל-383 אלף לעומת צפי ל-410 אלף ■ המלאים הסיטונאים עלו בדצמבר ב-1%

נראה כי שוק העבודה בארה"ב ממשיך להשתפר. היום לפני תחילת המסחר בוול סטריט פירסם משרד העבודה האמריקני כי בשבוע שסיים את חודש פברואר ירדו מספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה ב-36 אלף ל-383 אלף. עם פרסום הנתון התמתנו הירידות שאפיינו את החוזים העתידיים בוול סטריט.

מדובר ברמה הנמוכה ביותר שנרשמה בשנתיים וחצי האחרונות, מאז יולי 2008. זאת, כאשר בשוק ציפו כי הירידה תהיה מתונה בהרבה לרמה של 410 אלף. הכלכלנים טוענים כי מספר התביעות הראשוניות צריך להישאר מתחת לרמה של 400 אלף לפני שנראה שינוי משמעותי בהיקפי גיוס כוח האדם לחברות. בפעם האחרונה שמספר התביעות הראשוניות ירד מתחת ל-400 אלף היתה בסוף חודש דצמבר. בשבועות האחרונים גרם מזג האוויר הסוער בארה"ב לתנודתיות גדולה בנתון זה.

הנתון הממוצע ל-4 השבועות האחרונים, אשר נחשב לנתון המקזז את התנודתיות הצביע על ירידה של 16 אלף תביעות ראשוניות ל-415.5 אלף תביעות.

מספר התביעות המתמשכות לדמי אבטלה, מספר המשקף את מספר האנשים אשר כבר מקבלים דמי אבטלה ברחבי ארה"ב, ירד ב-47 אלף והסתכם ב-3.89 מיליון בשבוע שהסתיים ב-29 בינואר. עם זאת מספר האמריקנים המקבלים סוג כלשהו של תשלום מהמדינה או מהממשל על פי נתונים מה-22 בינואר עלה בכ-106 אלף ביחס לשבוע שקדם לו והסתכם ב-9.4 מיליון.

לאחר תחילת המסחר דווח כי המלאים הסיטונאים עלו ב-1% בדצמבר, לעומת צפי כי תירשם עלייה של 0.5% בלבד. הנתון לחודש נובמבר עודכן והצביע כי המלאים בחודש זה נותרו ללא שינוי לעומת דיווח קודם על ירידה של 0.2% בהם. המכירות הסיטונאיות עלו בדצמבר ב-0.4%, כך שיחס המכירות למלאים עמד על 1.16 בדצמבר.