המודיעין האמריקני מציג: 2 שגיאות מביכות ביום אחד

האם ראש משרד-הגג של ארגוני הביון בארה"ב באמת מאמין שהאחים המוסלמיים הוא ארגון חילוני?

קהיליית המודיעין של ארה"ב ירתה לעצמה ברגל - פעמיים ביום אחד - בשני פורומים עם חשיפה גלובלית, ובשני המקרים האשם מוטל על ראשי המערכת, שהמוניטין שלה טרם השתקם כליל אחרי הפיאסקו של עילת הכזב לפלישה האמריקנית לעיראק: כלי הנשק להשמדה המונית שמעולם לא נמצאו, לא בבגדד ולא במקום אחר.

ג'יימס קלאפר, ראש משרד הגג של ארגוני הביון בארה"ב (National Intelligence), נתן אמש (ה') תעודת הכשר לארגון האחים המוסלמיים במצרים, בהתבטאות שהעמידה בספק את בקיאותו של המרגל מס' 1, ואולי של כל המערכת, במתרחש בעולם הערבי.

בשימוע בוועדת המודיעין של בית-הנבחרים נשאל קלאפר על האיום שנשקף מהאחים המוסלמיים. מתשובתו עלה, כי הזרוע המצרית של "האחים" אינה קיצונית במיוחד וכי קשה לקבוע הכללות גם לגבי התנועה הכלל-עולמית של האחים המוסלמיים.

"המושג 'אחים מוסלמיים'... הוא מונח כללי שמתיחס למגוון של תנועות", אמר קלאפר. "במקרה של מצרים, מדובר בקבוצה הטרגונית מאוד, רובה חילונית, שהתנערה מאלימות וגינתה את אל קאעדה כפרברסיה של האיסלאם".

"האחים עוסקים בנושאים חברתיים, שיפור המצב הפוליטי במצרים וכו'", הוסיף קלאפר. "במדינות אחרות, יש זרועות של האחים המוסלמיים, אך אין להן אג'נדה חובקת עולם, ובמיוחד לא אג'נדה שתומכת באלימות, לפחות לא בהיקף בינלאומי".

התחזית המביכה של ה-CIA

קלאפר אמר, כי הארגון מנהל 29 בתי-חולים במצרים, שאינם משמשים מסווה לאג'נדה קיצונית וכי האחים המוסלמיים ממלאים חלל שנוצר בגלל העדר שירותים ממשלתיים, "ולא מן ההכרח שפעילויות אלה נועדו לקדם אלימות או להפיל את השלטונות".

צירת בית-הנבחרים סו מיריק קטעה את דברי קלאפר ואמרה, כי כי היא מודאגת לא רק מאלימות הארגון אלא גם מאמונות האחים המוסלמיים לגבי המודל הדתי של הממשלה. "סכנת האחים המוסלמיים טמונה לא רק בעידוד טרור... אלא גם בניסיונותיהם להשתלט על ממשלות כדי שיוכלו לאכוף את האמונות שלהם על כל האזרחים".

לאחר השימוע יצא המסר הבא מלשכתו של קלאפר: "כדי להבהיר את דברי קלאפר, האחים המוסלמיים במצרים עושים מאמצים לפעול באמצעות המערכת הפוליטית , והמערכת הזו, תחת שלטונו של מובארק, היתה בעלת אוריינטציה חילונית בעיקרה. קלאפר מודע היטב לכך שהאחים המוסלמיים אינו ארגון חילוני".

קודם לכן, כמה שעות לפני נאומו של מובארק, שבו הוא הודיע על כוונתו להישאר בארמון הנשיאות, אמר ראש סוכנות הביון המרכזית (CIA), ליאון פאנטה, כי יש "סבירות גבוהה" לכך שמובארק יפרוש מתפקידו. זה לא קרה, כידוע. דובר של הסוכנות הזדרז לפרסם הודעה, שדברי פאנטה נסמכו רק על דיווחים באמצעי התקשורת, אך זה היה מאוחר מדי. הכרזת ראש סוכנות הביון זינקה מיד לראש מהדורות החדשות ונתנה גיבוי רשמי אמריקני לידיעות כאילו מובארק עומד להתפטר.

כמובן כבר נמצאו המחוקקים ששאלו האם ה-CIA שואב את המידע שלו רק מעיתונים ואם כך, מדוע מזרימים משלמי המיסים לסוכנות תקציבי עתק. השלב הבא: ירי החיצים בתכניות הבידור הליליות בטלוויזיה.