קריימר: איזה מניית נפט וגז תיהנה מהמהפכה במצרים?

גורו המניות ג'ים קריימר המליץ אמש לצופיו לקנות את מניית אפאצ'י האמריקנית ■ המניה ירדה בכ-10% מאז תחילת המהומות: "ירידה זו לא הייתה מוצדקת וצפוי תיקון מהיר"

גורו המניות ג'ים קריימר המליץ אמש (ו') לצופיו לקנות את מניית אפאצ'י האמריקנית, שלהערכתו תהנה מנפילת שלטון מובארק והשארת השליטה לכוחות הצבא במדינה.

חברת אפאצ'י מפעילה שדות נפט וגז טבעי במצרים. תפוקת הגז והנפט של אפאצ'י במצרים עמדה על 152.6 אלף חביות ביום בשנת 2009, 26% מהתפוקה עולמית של החברה. בחודש נובמבר האחרון, חתמה החברה על הסכם עם ענקית הנפט הבריטית BP שהרחיב את אחזקותיה במצרים, והוסיף 4 חוזי פיתוח וחוזה גילוי אחד.

קריימר העניק לאפאצ'י המלצת קנייה חזקה. "הצבא המצרי ישמרו על הקשרים העסקיים עם אפאצ'י וזה ישתקף במחיר המניה שנסחרת כעת מתחת לשוויה ההוגן".

למרות שהחברה הדגישה כי העסקים שלה לא נפגעו בשל התגברות המתיחות הפוליטית במדינה, המניה ירדה בכ-10% על רקע החששות מאז תחילת המהומות במצרים. "הירידה לא הייתה מוצדקת וצפוי תיקון מהיר", אמר קריימר.

נזכיר כי וול סטריט ננעלה אמש בעליות בעקבות ההודעה הדרמטית של מובארק על התפטרותו. בתחילת יום המסחר החששות איימו לסמן חושך מצרים בוול סטריט ובשווקים הגלובליים על רקע חששות מהסלמה במצרים, אך הדיווחים על התפטרותו של מוברק כנשיא מצרים, הפכו לחלוטין את התמונה ואופטימיות שטפה את המשקיעים.