אפקט "לוויתן"? בכירים מנובל אנרג'י יגיעו השבוע לקפריסין

בכירים מנובל אנרג'י יגיעו השבוע לקפריסין, על מנת להציג את התוכנית שלהם להפקת הגז הטבעי, שלהערכתם טמון בחופי האי ■ "בלוק 12" עשוי להכיל 10 tcf גז טבעי

מנהלים בכירים מחברת נובל אנרג'י האמריקנית יגיעו השבוע לקפריסין, על מנת להציג את התוכנית שלהם להפקת הגז הטבעי, שלהערכתם טמון בחופי האי - כך דיווח אתמול (ו') בכיר ממשרד האנרגיה והמסחר בקפריסין לעיתון Cyprus Mail.

לפי הדיווח, נובל אנרג'י כבר נבחרה לבצע קידוח אקספלורציה ב"בלוק 12" - אתר קידוח גז ונפט שעשוי להכיל 10 tcf גז טבעי בקפריסין. "הם יגידו לנו מתי הם צפויים להתחיל את הקידוח, אם הם מתכננים לבנות צינור וכו'", אמר סולון קסיניס (Solon Kassinis), בכיר במשרד האנרגיה והמסחר בקפריסין.

הבכירים שיגיעו השבוע יציגו את תוכניות החברה בפני ארגון משאבי הגז והטבע בקפריסין, אשר ימליץ לנשיא האי האם להעניק לנובל אנרג'י את הרישיון לחיפושי גז ונפט, ב"בלוק 12".

נזכיר נובל אנרג'י קיבלה באוקטובר 2008 את הזיכיון לביצוע אקספלורציה בבלוק 12 שבשטח המים הכלכליים של קפריסין. הממשלה רשאית לקדם את הסבב השלישי של חלוקת רשיונות חיפושי גז ונפט בחופיה, אך ההחלטה הסופית נתונה בידי הנשיא.

הבלוק המדובר גובל באתר הקידוח בו נמצאת תגלית "לוויתן" בישראל. אם ההערכות אכן יתממשו, כמות הגז שנמצאת במאגר המדובר היא עצומה. לשם השוואה, בתגלית "לוויתן" נמצא גז טבעי בכמות של 16 tcf, ובמאגר "תמר" קיימים כ-8.5 tcf. ישראל וקפריסין הסכימו לאחרונה על קווי הגבול בין התגליות.