כך מפספסת תעשיית הספורט בארה"ב 370 מיליון דולר בשנה

לפי מחקר של חברת Horizon Media, זהו הסכום שהיו יכולות לגייס 4 הליגות המקצועניות בספורט האמריקני מחסויות על חולצות השחקנים ■ 62% מהסכום משויך ל-NFL

ארבע הליגות המקצועניות הבכירות בארצות הברית (NFL, NBA, MLB ו-NHL) לא נוהגות לפרסם חברות מסחריות על חולצות המשחק שלהן, כנהוג בכדורגל האירופי. אבל מחקר חדש שביצעה חברת הפרסום ורכש המדיה Horizon Media מצא כי ההפסד כולו שלהן.

לפי הבדיקה, שווה שטח הפרסום על חולצות השחקנים בכלל הליגות סך של 370 מיליון דולר בשנה. את הנתח הגדול מתוך סכום זה משייכים ב-Horizon Media ל-NFL: למרות שעונת הפוטבול היא הקצרה מכולן, וכך זוכים מותגי הפוטבול לחשיפה פחותה יחסית, הפופולריות האדירה של הליגה בטלוויזיה (למשל, 111 מיליון הצופים בארצות הברית שהפכו את הסופרבול האחרון לאירוע הכי נצפה בתולדות הטלוויזיה האמריקנית) שווה ל-32 קבוצות ה-NFL כ-231 מיליון דולר.

שלוש הקבוצות בעלות פוטנציאל החסות הגבוה ביותר ב-NFL הן דאלאס קאובויז, עם 14.01 מיליון דולר בשנה; אחריה נמצאות ניו אינגלנד פטריוטס וניו יורק ג'איינטס, השוות סכום ספונסרשיפ דומה מדי שנה. ההבדלים המהותיים בין הפופולאריות של ה-NFL וה-MLB לעומת ה-NBA משתקפים גם כאן: בעוד פרנצ'ייז הבייסבול ניו יורק יאנקיז מסוגל לגייס חסות חולצה בשווי 13.8 מיליון דולר, הקבוצה בעלת פוטנציאל ההכנסה הגבוה ביותר בליגת הכדורסל מפעילות כזאת - לוס אנג'לס לייקרס - יכולה לבנות על הכנסה שנתית של 4.05 מיליון דולר בלבד. החסות הפוטנציאלית הגבוהה ביותר בליגת ההוקי קרח מוערכת ב-1.37 מיליון דולר (אצל שיקגו בלקהוקס).

יש לציין כי הסכומים שהוזכרו כאן עדיין לא מתקרבים לאלו שמצליחה לגייס תעשיית הכדורגל באירופה מפרסום על חולצות השחקנים. לאחרונה חתמה ברצלונה על חסות עם "קרן קטאר", שתבטיח לקבוצה הקטאלונית כ-30 מיליון אירו בשנה. ריאל מדריד מקבלת כ-25 מיליון אירו בעונה מסוכנות ההימורים BWIN, באיירן מינכן נהנית מסכום זהה מחברת התקשורת T-Home, ומנצ'סטר יונייטד וליברפול האנגליות מקבלות כ-20 מיליון אירו בשנה כ"א מהספונסריות הראשיות שלהן.