כיל חתמה על הסכמי מכירה לסין; המחיר - כ-400 ד' לטון

החברה דיווחה לבורסה כי תמכור כ-500 אלף טון ללקוחות שונים ■ המחיר שסוכם "דומה למחיר בו נעשו עסקאות אחרות בשוק" וגבוה בכ-50 דולר לטון אשלג לעומת מחירי השנה שעברה

כיל מגדילה את עסקיה במזרח: החברה הודיעה היום לבורסה כי חתמה בסוף השבוע שעבר הסכמים עם מספר לקוחות בסין במסגרתו תספק אשלג בהיקף כולל של 500 אלף טון למספר חברות במדינה.

אספקת האשלג תיעשה במהלך המחצית הראשונה של השנה הנוכחית.

על פי דיווח החברה לבורסה, עולה כי המחיר בו נחתמו העסקאות דומה למחיר בו נעשו לאחרונה עסקאות עם יצרנים אחרים בשוק - והוא משקף עליה של 50 דולר לטון אשלג לעומת רמת המחירים של השנה שעברה.

סיטי הוציא בחודש ינואר סקירה מיוחדת על שוק האשלג, בו המליץ על מניות הסקטור: האנליסט רוג'ר נייל העריך בסקירה כי שוק הדשנים העולמי עשוי לחזור לרמות השיא של 2007, ואף לעלות מעליהן.

על פי ההערכות, יתאפשר לחברות בתחום, ובהן גם כיל (ע.ר.) - להעלות את מחיריהן פעם נוספת במחצית השניה של 2011.

מנכ"ל כיל דשנים אמר הבוקר בעקבות העסקה: "ההסכמים החדשים עם סין, מוכיחים שמפעלי ים המלח, המספקים פרנסה לאלפי עובדים בנגב, תורמים תרומה משמעותית גם לציבור הרחב המחזיק בלמעלה מ-70% ממניות כיל, וגם למשק ולייצוא של ישראל".

בכלל פיננסים מיהרו לפרסם תגובה להודעת החברה אותה הגדירו "חדשות טובות לכי"ל" על אף שמדובר בחוזה צפוי. עוד הוסיפו שם כי "ייתכן וההסכם יהווה זרז לסיום השביתה שנמשכת כבר מעל חודש וצפויה להסב נזק לכיל ברבעון הראשון של השנה". בכלל פיננסים מניחים כי החברה תפעל לפצות על מכשולי השביתה שאירעו בחודש ינואר כבר במהלך הרבעון השני של השנה.