הערכות בשוק: מדד המחירים לצרכן ירד ב-0.1% בינואר

במידה והתחזיות יתממשו, האינפלציה השנתית תהיה 3.3% ■ המדד יכלול את סעיף הדיור שעלה ל-24% ■ בהמשך השבוע יפורסמו נתוני התמ"ג לרבעון הרביעי של 2010

מדד המחירים לצרכן ירד ב-0.1% בחודש ינואר. כך מעריכים כלכלנים בשוק ההון, לפי סקר תחזיות אנליסטים שערכה סוכנות בלומברג. במידה והערכות יתממשו, האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים בישראל תעמוד על 3.3%, מעל יעד האינפלציה שהציבה הממשלה (1%-3%).

מדד ינואר יהיה הראשון שיתפרסם לאחר עדכון המשקולות; כזכור, משקלו של סעיף הדיור עלה מ-21% ל-24.3%, ובכך להפוך אותו לכרבע מהמדד כולו. נציין, כי עדכון המשקולות מתבצע כל מדי שנתיים. במקביל לפרסום מדד ינואר מחר, תפרסם הלמ"ס את סקר מחירי הדירות החודשי, והפעם יפורסם סקר המחירים לחודש דצמבר ולרבעון הרביעי של 2010.

למרות החריגה הצפויה מיעד האינפלציה, בשוק מעריכים כי בנק ישראל לא יעלה את הריבית לחודש מארס בסוף החודש אלא יותירה על 2.25%. נזכיר כי בחודש דצמבר מדד המחירים לצרכן עלה ב-0.4%, כך שהאינפלציה לשנת 2010 הסתכמה ב-2.7% ועמדה ביעד שהציבה הממשלה.

בהודעת הריבית האחרונה שפירסם בנק ישראל, התייחס הבנק לתחזיות האינפלציה באומרו: "לפי תחזיות חטיבת המחקר של בנק ישראל, צפויה האינפלציה ב-2011 להסתכם ב-2.6%. תחזיות אלו מבוססות על ציפייה להעלאת הריבית. האינפלציה בהסתכלות ל-12 חודשים אחורה צפויה להיות מעל הגבול העליון של יעד האינפלציה במרבית שנת 2011 ולחזור לתוך היעד לקראת סוף השנה".

בכלל, שבוע עמוס נתוני מאקרו צפוי למשקיעים בישראל. מלבד מדד ינואר, ביום ד' יפורסמו נתוני התמ"ג לרבעון הרביעי של 2010. על פי תחזיות האנליסטים בשוק, המשק הישראלי צמח ב-4.2% ברבעון הרביעי; זאת, בעוד שתחזית בנק ישראל היא לצמיחה של 4.3%-4.6%.