מהמוסד לים: מאיר דגן ימונה ליו"ר חברת נמלי ישראל

ראש הארגון הפורש ימונה לתפקיד במקומו של האלוף במיל' יפתח רון טל - כך החליט היום שר התחבורה ■ דגן: "רואה חשיבות רבה בתפקיד ובאתגרים העומדים בפניי"

‏ראש המוסד הפורש, אלוף (מיל') מאיר דגן, ימונה ליו"ר חברת נמלי ישראל והממונה על קידום מיזמי תחבורה אזורים ואסטרטגיים. שר התחבורה, ישראל כץ (ליכוד) החליט היום (ב') למנות את לתפקיד, במקום אלוף (מיל') יפתח רון טל, שנבחר באחרונה ליו"ר דירקטוריון חברת חשמל.

‏השר כץ ציין כי דגן יעמוד בראש גוף משותף לחברת נמלי ישראל, רכבת ישראל והחברה הלאומית לדרכים (מע"צ לשעבר), שיקדם את כל מיזמי התחבורה האזוריים והאסטרטגיים של ישראל - ביבשה ובים. שר התחבורה ציין כי החליט למנות את ראש המוסד לשעבר לתפקיד הואיל ו"דגן ניחן בכישורים מיוחדים שיסייעו לקדם את קשרי התחבורה בין ישראל למדינות האזור, ולהוביל מיזמים אזוריים ואסטרטגיים, בהם חיבור רכבת העמק לירדן דרך גשר שייח' חוסיין, קידום הקשרים בין נמלי אילת ועקבה והקמת מסילת רכבת לאילת שתאפשר הובלת סחורות בין ים סוף לים התיכון".

‏דגן ציין כי הוא רואה חשיבות רבה בתפקיד ובאתגרים העומדים בפניו. "נעניתי לפניית השר כץ לשמש כיו"ר חברת נמלי ישראל והממונה על קידום מיזמי תחבורה אזוריים ואסטרטגיים, מאחר ואני רואה בתפקיד אתגר חשוב ויוצא דופן להידוק קשרי התחבורה של ישראל עם מדינות האזור".

‏במסגרת 42 שנות שירותו בצה"ל ובמוסד שימש דגן - בעל עיטור העוז - בשורה ארוכה של תפקידים, בהם מפקד יחידת הקישור ללבנון (יק"ל), ומפקד עוצבה וראש חטיבת המבצעים במטכ"ל. עם פרישתו מצה"ל שימש דגן ראש המטה ללוחמה בטרור (לוט"ר) וראש חטיבת המבצעים במטכ"ל, ויועץ מיוחד לרמטכ"ל. ‏‎‎‏