ברומטר לכלכלת ארה"ב? פדקס חותכת את תחזית הרווח

ענקית השילוח מורידה עד 26% את תחזית הרווח לרבעון השלישי הפיסקלי עקב עליית מחירי הדלקים ומזג-האוויר החורפי שפגע במשלוחים ■ תוריד גם את תחזית הרווח השנתית

ענקית השילוח הבינלאומית הגדולה בעולם, פדקס (FedEx), חתכה אמש את תחזית הרווח לרבעון הפיסקלי השלישי שלה שמסתיים ב-28 בפברואר, וזאת עקב עליית מחירי הדלקים ומזג האוויר החורפי ששיבש במקצת את המשלוחים בארה"ב ובאירופה.

הורדת התחזית של פדקס מהווה ברומטר למצב הכלכלה האמריקנית. מיד לאחר ההודעה בסיום המסחר בוול סטריט המניה צנחה אך בסיום המסחר המאוחר היא סיימה ללא שינוי.

החברה חותכת את תחזית הרווח ב-21%-26% - צופה כעת רווח מתואם של 70-90 סנט למניה ברבעון הפיסקלי השלישי, לעומת תחזית קודמת של החברה לרווח של 95 סנט עד 1.15 דולר למניה. אנליסטים בוול סטריט צפו לחברה רווח מתואם של 1.06 דולר למניה. החברה הזהירה ואמרה כי הדברים ישפיעו גם על התחזית השנתית שלה, והיא תעדכן בנושא עם פרסום הדוחות לרבעון השלישי ב-17 במארס.

יצוין, כי בתחזית העדכנית פדקס לא צופה שמזג האוויר ימשיך לפגוע בפעילות השילוח שלה, וכן צופה מחירים יציבים של הדלקים בתקופת הרבעון השלישי. סמנכ"ל הכספים של החברה, אלן ב. גראף, ציין כי למרות זאת הפעילות של החברה ממשיכה להיות חזקה בתחומי התחבורה, וכן המובילות הגיאוגרפית שלה.

ברבעון הפיסקלי הקודם שהסתיים בסוף נובמבר, פדקס הרוויחה 283 מיליון דולר, שהם 89 סנט למניה, ירידה של 18% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת. עליית מחירי הדלקים היוותה גם אז את מירב ההשפעה על התוצאות.