הוכפל סכום הסיוע למדינות אירופה: "המשבר עדיין מדאיג"

שר האוצר של מדינות האיחוד הסכימו להכפיל הסיוע במסגרת קרן הייצוב לעד 500 מיליארד אירו (675 מיליארד דולר), כפול מהסכום הכולל שהוקצה בשנה שעברה

לקראת פסגת ה-G20 בסוף השבוע, בה ייפגשו שרי האוצר של 20 המדינות המפותחות, הממשלות באירופה הסכימו להכפיל את סכום הסיוע שיינתן עד 2013 במסגרת קרן היצוב למדינות באירופה שנקלעו למשבר חובות. עם זאת, יצוין, הממשלות לא נוקטות צעדי סיוע נוספים לפורטוגל.

שר האוצר הסכימו כי קרן הסיוע תוכל להלוות עד 500 מיליארד אירו (675 מיליארד דולר), כפול מהסכום הכולל שהוקצה לקרן עם תחילת המשבר ביוון בשנה שעברה. "משברי החוב באירופה עדיין מדאיגים", אמר ראש ממשלת לוקסנבורג ז'אן-קלוד ג'ונקר. "ננקטו צעדים לייצוב כלכלת פורטוגל, וכעת אני לא רואה צורך לנקוט בצעדים נוספים", אמר.

בקרב שרי האוצר של יוון וגרמניה עלו התנגדויות להכפלת סכום הסיוע עד שהממשלות ייחזקו את יכולת התחרות של המדינות הבעייתיות. לטענתם, הסתכלות על העתיד הרחוק מאפילה על ניהול המשבר בטווח הקרוב - שזקוק ליותר תשומת לב מצד מדינות האיחוד האירופי.

בשנה שעברה, נזכיר, קרן הייצוב העניקה סיוע ליוון ואירלנד בהיקף של 110 מיליארד אירו ו-65 מיליארד אירו בהתאמה. לשם השוואה, סך הסיוע שהעניק הממשל בארה"ב בשלהי המשבר הפיננסי עמד על כטריליון דולר.