הגיע הזמן לעשות צ'ק אין

מניית רשת בתי המלון אינטרקונטיננטל עלתה לא מעט במהלך השנה האחרונה, אך החברה עדיין לא אמרה את המילה האחרונה *מדוע צפויה הרשת להרוויח יותר ממתחרותיה מתהליך ההבראה הנוכחי ועל מה מבשר תזרים המזומנים החזק של החברה / ז'קלין דוהרטי

מניית קבוצת בתי המלון אינטרקונטיננטל נהנתה מעלייה חזקה בשנה האחרונה, אך היא צריכה להמשיך לרוץ, וזאת מפני שיותר מטיילים מהמעמד הבינוני עלו על הכבישים בקיץ שעבר, ושיעורי התפוסה ותעריפי הלינה עולים.

רווחי החברה - שהיא הבעלים של רשתות המותגים אינטרקונטיננטל, הולידיי אין וקראון פלאזה - צפויים לעלות בשיעור של 20% בשנה הבאה, והחוב הנמוך ותזרים המזומנים החזק מבשרים טובות למניה. במילים אחרות, רכישה חוזרת של מניות או הגדלת הדיבידנד שמניב כעת תשואה צנועה של 1.2%.

מניית אינטרקונטיננטל, שנסחרת כעת לפי מחיר של 22.34 דולר, עלתה ב-30% מאז נובמבר, אך נשארה רחוקה משיא היסטורי של 32 דולר שנקבע בשנת 2007. "כדי לאהוב את המניה צריך להניח שאנחנו בהבראה כלכלית עולמית בת קיימא", אומר מתיו וויינס, אנליסט המניות הראשי של חברת סנדהיל אינבסטמנט מנג'מנט. ואכן, החברה של וויינס החלה לקנות את המניה בקצת פחות מ-20 דולר מתוך ציפייה שתגיע ל-30 דולר בתוך 18 חודשים.

אך בעוד התחזית לטווח הארוך של המניה מצוינת, בטווח הקצר היא יכולה להיקלע ללחצים אם הרווחים, שידווחו הערב, יהיו פחות ממצוינים. הרווח השנתי ל-2010 אמור להגיע ל-93 סנט למניה מתוך הכנסות של 1.6 מיליארד דולר. ב-2008 הרווח למניה הגיע ל-1.14 דולר. בכירי החברה, לרבות המנכ"ל אנדרו קוסלט, סירבו להגיב לכתבה זו לפני פרסום הדוחות השנתיים.

אינטרקונטיננטל מתגאה שיש לה יותר מ-650 אלף חדרי מלון בקרוב ל-4,500 מלונות ב-100 מדינות שונות ברחבי העולם. עם זאת, בבעלותה רק 15 מלונות. יותר מ-3,800 מלונות הם בזיכיון ו-633 מלונות הם בבעלות חברות אחרות אך מנוהלים על ידי החברה. לכן, השקעות ההון הקטנות של החברה, כי ברובן נושאים הזכיינים, ותזרים המזומנים החופשי של הרשת חזק.

מכפיל בזיל הזול

אחרי שתי תקופות המיתון האחרונות בתעשיית האירוח, בשנים 1991-1993 ובשנים 2001-2003, ההבראה נמשכה שש עד שבע שנים. ההבראה הנוכחית מצויה רק ברבעון הרביעי שלה, וזה מותיר עוד הרבה שנים של שיפור. עד כה, השיפור התמקד בשוק העסקי ובשוק הצרכני היוקרתי. ההוצאה הצרכנית עדיין לא מדביקה את קצב ההוצאה העסקית על מלונות, אומר פטריק שולס, אנליסט לתעשיית האירוח וההימורים בחברת FBR קפיטל מרקטס.

חברות כמו סטארווד הוטלס אנד ריזורטס וורלדווייד ומריוט אינטרנשיונל מקבלות כ-80% מרווחיהן מנוסעי עסקים ו-20% מנופשים. זו הסיבה לכך ששתיהן נהנות מפרמיה בתמחורן, וזה אומר מכפילים של 38 ו-28 בהתאמה לרווחים שחזויים לשנה הנוכחית. לשם השוואה, המכפיל הממוצע של מניות של חברות מתחרות הוא 21.

מניית אינטרקונטיננטל יכולה לרשום אפסייד גדול, במיוחד אם המעמד הבינוני יחזור לטייל בקיץ הקרוב. כ-75% מהכנסות הרשת באות מהמותג הולידיי אין, וכ-50% מהרווחים באים מלינות של נופשים/מטיילים.

תעשיית המלונאות האמריקנית לא צריכה לחשוש בטווח הבינוני מהיצע יתר. היצע חדרים חדשים צפוי לעלות בפחות מ-1% בכל אחת משלוש השנים הבאות - הרבה מתחת לממוצע הרב שנתי של 2.2%.

כריסטופר אגניו, אנליסט בחברת MKM פרטנרס אומר כי "המחסור בהיצע בארה"ב יעניק למלונות כוח תמחור אדיר בשנתיים-שלוש הבאות". כתוצאה מכך, ההכנסה מחדר פנוי, RevPAR בעגת המקצוע, צפויה לעלות ב-6%-9% בכל אחת משלוש השנים הבאות. השוורים לגבי מניות הסקטור צופים כי הרווחים התפעולים של התעשייה יחזרו לשיא של 2007 בשנת 2013.

שיפוץ ללא הפסקה

אינטרקונטיננטל ממוצבת היטב מפני שהיא משלימה את שיפוץ וחידוש רשת הולידיי אין. משנת 2007 החברה חייבה את זכייני הרשת להעלות את המלונות לסטנדרט מסוים או לוותר על הזיכיון. בסוף התהליך, 635 מלונות יחליפו זכיינים, 750 מלונות חדשים יצטרפו ו-3,000 מלונות יחודשו.

"החידוש המלא של רשת הולידיי אין כבר מניב תוצאות", אמר ריצ'רד סולומונס, סמנכ"ל הכספים של אינטרקונטיננטל בשיחת הוועידה של דוחות הרבעון השלישי של 2010. "יותר מ-850 מלונות בארה"ב שהושקו מחדש לפני יותר משנה מניבים גידול של 8% בהכנסות לחדר פנוי, בהשוואה ל-2% במלונות שטרם חודשו". בנוסף לכך, המלונות המחודשים מגיעים לתפוסה ממוצעת של 64% לעומת 55% ברשתות יריבות.

כעת, כשהשדרוג מתקרב לסיומו - בסוף ספטמבר חודשו כבר 82% ממלונות הולידיי אין - צפויה החברה להוסיף לעצמה 198 אלף חדרים חדשים, יותר מכל רשת אחרת, וזאת לפי סקירה של ג'יי.פי. מורגן. 50% מהחדרים החדשים יהיו במדינות אמריקה, 16% באירופה, המזה"ת ואפריקה ו-34% באסיה פסיפיק. "בשווקים צומחים כמו סין, הודו והמזרח התיכון יגדל מספר החדרים ב-71 אלף. נתון זה מעניק לסיפור הצמיחה של הרשת חשיפה מרשימה לשווקים המתעוררים", נאמר בסקירה.

מאחר שרוב השדרוג ממומן על ידי הזכיינים או הבעלים האחרים, הוצאות ההון של אינטרקונטיננטל יעלו השנה בסכום צנוע מרמה נוכחית של 100 מיליון דולר בלבד, ותזרים המזומנים החופשי אמור להגיע ל-400 מיליון דולר השנה ול-450 מיליון דולר ב-2012. התוצאה: תשואת תזרים מזומנים חופשי של כ-6%.

וכך, עם המהפך שהיא עוברת, אינטרקונטיננטל אמורה להיות ווינרית גדולה בהבראה הנוכחית. המשקיעים ייטיבו לעשות אם יבואו להתארח במניה.