דיווח: חיילי צבא מצרים פרוסים לאורך צינור הגז לישראל

לפי הדיווח ב"וושינגטון פוסט", בדואים מקומיים המתגוררים בצפון סיני חברו לגורמים איסלאמיים קיצוניים, שחלקם נמלטו מהכלא המצרי בחסות המהומות שאירעו במדינה

חיילי צבא מצרים התפרסו באזור אל-עריש שבצפון סיני על מנת להגן על הצינור המוביל גז לישראל - כך מדווח היום העיתון "וושינגטון פוסט". זאת, כשבועיים לאחר פיגוע הטרור באזור, אשר השבית את אספקת הגז המצרי לישראל.

ב-5 בפברואר, בעיצומה של המהפכה במצרים, פוצצו טרוריסטים מסוף גז בסמוך לצינור המוביל את הגז המצרי לישראל וירדן. לפי הדיווח ב"פוסט", גורמים ביטחוניים רשמיים במצרים מסרו כי החל משלשום, חיילים תפסו עמדות לאורך צינור הגז על מנת להגן עליו.

לפי הדיווח, בדואים מקומיים המתגוררים בצפון סיני חברו לגורמים איסלאמיים קיצוניים, שחלקם נמלטו מהכלא המצרי בחסות המהומות שאירעו במדינה. הטרוריסטים תקפו גם תחנות משטרה בסיני.

אתמול הודיעה אמפל מקבוצת מרחב, השותפה הישראלית בספקית הגז המצרית EMG, על דחייה נוספת בחידוש אספקת הגז לישראל, ככל הנראה לסוף החודש. EMG הקימה צינור גז מאל-עריש לאשקלון בעלות של כ-460 מיליון דולר, והחלה בהזרמת גז לישראל בשנת 2008. ב-2010 היא סיפקה כ-40% מצריכת הגז של ישראל, והיתרה הגיעה מפרויקט "ים-תטיס", הנמצא בבעלות נובל אנרג'י ושותפויות החיפושים של קבוצת דלק.