"האח הגדול": איך קרה שכולם "צדקנים" - וזק-קופרמן-ניר "גברים"?

קשת מתיימרת להיות גם מודל חינוכי, עד שבא הרגע להתנער מאחד מהעובדיה הבכירים - ומשדרת סלחנות כלפי אמירות סקסיסטיות ומבזות ■ ומי שמעז למחות? "פמיניסטי", "מתחסד"

‏‎‎אתחיל בווידוי: אני לא רואה את "האח הגדול". לא את העונה הזו, לא את קודמותיה, ואין לי כוונה לצפות גם בעונות הבאות עלינו לטובה. כך, שכל מה שאני יודעת על אמירת "השדיים והבולבול" של יורם זק, עורך התוכנית, אני יודעת מקריאה באתרי האינטרנט והעיתונים.

הררי מילים נכתבו על אותה אמירה אומללה, שיועדה כנראה לאוזניו של טכנאי הסאונד בלבד, אבל בשל תקלה הועברה בשידור ישיר בערוץ 20.

זק התנצל והושעה ליומיים, אפילו דנה רון קיבלה את התנצלותו והתייחסה בסלחנות לאמירה, אבל ל"צדקנים" זה לא מספיק: גופים שונים ו"סתם" צופים הביעו זעם על החלטת של קשת להחזיר את זק לעבודה תוך פרק זמן קצר כל-כך.

בעיני רבים הדרישות האלה נתפסות כסוג של התחסדות. "מה אתם מתרגשים מקצת הומור של מילואימניקים", היה אחד המשפטים שחזרו על עצמם בהקשר זה בימים האחרונים.

אז כן, אני מתרגשת. אני מתרגשת, כי להגיד משפט כזה בין חברים בבית זה שונה מלהגיד אותו במקום עבודה בו אתה ממלא תפקיד בכיר מאוד. אני מתרגשת, כי בהשעייתו של זק ליומיים בלבד קשת מעבירה מסר חמור: ‏Boys will be boys‏.

הזכיינית, שאין צורך לחזור ולדבר על מידת השפעתה, משדרת מסר סלחני כלפי אמירות סקסיסטיות ומבזות. כנראה שהרבה יותר קל להיות מודל חינוכי כשכל מה שנדרשים לעשות זה להריץ קמפיין נגד נהיגה תחת השפעת אלכוהול ב"כוכב נולד", ולא כשצריך להתנער מאחד העובדים הבכירים והמוכשרים שלך.

ההסתתרות מאחורי התירוצים - "מדובר בטעות", "המשפט שודר בערוץ נישה עם מספר צופים קטן" - היא ההתחסדות האמיתית. הרי כל מה שקורה בין כתלי הווילה לא נשאר רק שם ואינו נחלתם הבלעדית של רוכשי ערוץ 20.

כך בדיוק הפך הלילה הראשון המשותף של עתי וליהיא תוך שעות לשיחת היום בכל מקום, וכך הפך סרטון קצר בגוונים של אפור שכותרתו "איילה וסער שוכבים" לאייטם שזכה (ועדיין זוכה) לכמות לייקים מטורפת בפייסבוק.

בינתיים, זק ובכירי קשת יכולים להיות רגועים. הסערה הזו תשכך ותישכח במהרה: אנחנו מעדיפים להתמקד במה שפרידה אומרת ובמועדי הביוץ של ליהיא - רק תדאגו שהפעם היא כן תיכנס להריון.‏‎‎