הטיפ היומי: ענקית כרייה ותיקה תזנק ב-25%?

BHP ביליטון מומלצת על ידי ברקליס קפיטל ב"תשואת יתר" עם מחיר יעד של 25.5 ליש"ט ■ ברקליס: החברה תמשיך להגדיל את חלוקת הדיבידנד ביותר מ-20% לשנה

חברת הכרייה האוסטרלית BHP ביליטון, מהגדולות בעולם, עוסקת בכרייה, הפקה ועיבוד נפט, מתכות ומינרליים, והיא בעלת חשיפה בינלאומית. פעילותה מתרכזת באוסטרליה, דרום אמריקה, קנדה ואפריקה.

במהלך 2009-2010 הפגינו חברות הכרייה בעלות המינוף הגבוה ביצועי יתר ביחס לשאר החברות בסקטור. הניתוח שלנו מלמד, כי כעת אנחנו נכנסים למעין נקודת מפנה, שבה איכות וערך מקבלים משנה תוקף, כאשר המשקיעים מתחילים לזהות את הפוטנציאל של מחירי הסחורות הגבוהים עבור חברות הכרייה.

BHP היא חברה ותיקה עם אופק, בעלת פורטפוליו מגוון ורחב, עלויות נמוכות, מכרות שניתנים להרחבה ומאזן חזק: בקופת המזומנים שלה עומדים 200 מיליון דולר - כל אלו מציבים אותה בעמדה טובה.

ההערכה שלנו אינה מנת חלקו של הקונצנזוס בשוק, אבל בכך טמונה ההזדמנות. BHP ממשיכה להיות הבחירה המועדפת עלינו בסקטור חברות הכרייה. בהתאם, היא מומלצת תחת "תשואת יתר" עם מחיר יעד של 25.5 ליש"ט - למעלה מ-25% מעל מחירה הנוכחי בשוק.

בדוחותיה האחרונים הודיעה החברה על תוספת של 6% לדיבידנד שיעמיד 46 סנט למניה. להערכתנו החברה תמשיך להגדיל את חלוקת הדיבידנד ביותר מ-20% לשנה, במשך 3 השנים הבאות ויותר. להערכתנו החברה יכולה לשלם דיבידנד שנתי של 4.31 דולר למניה, שמשקף תשואת דיבידנד שנתית של 10.7%.

בהמשך להודעת החברה הצפויה - על שיפור תוכנית הרכישה העצמית של מניותיה מ-3.3 מיליארד דולר ל-10 מיליארד דולר - להערכתנו, מהלך שכזה ייטיב ב-3.5% עם הרווח הנקי למניה.

* הכותבים הם ממחלקת המחקר של ברקליס קפיטל