"הדוחות של חברות התקשורת הופכים פחות רלוונטיים"

במגדל שוקי הון מעריכים כי השינויים בענף מהותיים יותר מהדוחות, שצפויים להיות טובים

רגע לפני שחברות התקשורת הישראליות מתחילות לפרסם את הדוחות השנתיים שלהן ל-2010, במגדל שוקי הון מעדכנים את ההמלצות לסקטור. האנליסט אמיר אדר מעריך שהדוחות יהיו טובים, למעט סלקום, אשר בהתאם להודעתה צפויה לרשום פגיעה בעקבות התקלה ברשת.

אדר מעריך, עם זאת, שהרלוונטיות של הדוחות מאבדת מכוחה, לאור התמורות העוברות על שוק התקשורת ככלל והסלולר בפרט. לדבריו, השוק "ממשיך בתהליך ההפנמה שספק אם התנאים שאפיינו את שנת 2010 יחזרו".

מכל מקום, אדר מעלה את ההמלצה לאינטרנט זהב מ"החזק" ל"קנייה", לאחר ירידה של 9.5% במחיר המניה מתחילת השנה. ההמלצה על פרטנר משודרגת מ"מכירה" ל"החזק", לאחר ירידה של 10% בחודשיים האחרונים והגעה ל"רמת תמחור נאותה"; לעומת זאת, ההמלצה על נטוויז'ן יורדת מ"קנייה" ל"החזק", משום שהמניה מתומחרת במלואה, דברי אדר.

"2011 היא רק קדימון"

לדבריו, חברות הסלולר נמצאות "באמצעה של תנועת מלקחיים: מחד, דמי הקישוריות היורדים, ומאידך מהלכי המיקרו-רגולציה האחרונים". כך או כך, הוא קובע, "כאב הראש של 2011 הוא רק קדימון לעומת הצפוי במהלך 2012", שהיא מעין שנת מעבר.

חברת הסלולר פרטנר היא הראשונה שתפרסם את הדוחות הכספיים לסיכום שנת 2010, והיא תעשה זאת ב-23 בפברואר. אדר כותב כי החברה עברה כברת דרך בשנה האחרונה, והוא מצפה ממנה לתוצאות משופרות ברבעון הרביעי לעומת הרבעון הרביעי ב-2009.

אדר מעריך כי פרטנר תדווח על גיוס של כ-30 אלף מנויים, אך צופה שחיקה קלה ב-ARPU (הכנסה חודשית ממוצעת ללקוח), לרמה של 149 שקל. אדר מעריך שפרטנר תרוויח ברבעון 322 מיליון שקל.

בכל הקשור לדוחות המתחרה סלקום, אדר מעריך שהרבעון "צפוי לעמוד בצל תקלת הרשת". בדצמבר אירעה תקלה בליבת המערכת של סלקום, שגרמה לשיבושים לאורך שעות, והחברה הודיעה על פיצוי ללקוחות בעקבות התקלה.

אדר מצפה שסלקום תציג תוספת של 25 אלף מנויים, ARPU בגובה 143 שקל - בדומה לרבעון המקביל - ורווח נקי של 275 מיליון שקל. לדבריו, בנטרול השפעת התקלה הרווח הנקי הוא 332 מיליון שקל.

להערכת אדר, פלאפון תציג גיוס של 22 אלף מנויים וה-EBITDA שלה יהיה 481 מיליון שקל. בפעילות הקווית של בזק הוא מצפה לשחיקה של כ-25 אלף קווים, ולגידול של כ-6,000 מנויי פס רחב. להערכת אדר, פעילות חברת שידורי הלוויין yes תשמור על קצב צמיחה של כ-2% ב-ARPU ותרשום הכנסות של 397 מיליון שקל. בבזק בינלאומי אדר צופה "רבעון יציב נוסף ללא הפתעות מיוחדות".

בהתייחסות ל-HOT כותב אדר, כי הוא מצפה להמשך שיפור תפעולי, לצד שחיקה קלה נוספת במספר מנויי הטלוויזיה הרב-ערוצית. המעבר ל-HD וירידת במנויים האנלוגיים יובילו להערכתו לעלייה של 3.5% ב-ARPU בהשוואה לרבעון המקביל.