מניית היום: זינקה 60% לאור חשיפת נתונים והעברת שליטה

אורעד חי השקעות פרסמה ביום שישי נתונים כספיים של אלעד אירופה וזימנה את בעלי המניות שלה לאסיפה מיוחדת ב-27 במארס

מניית אורעד חי השקעות מזנקת היום במחזור גבוה, לאחר שהחברה פרסמה ביום שישי נתונים כספיים של אלעד אירופה וזימנה את בעלי המניות שלה לאסיפה מיוחדת ב-27 במארס לקראת העברת השליטה בחברה לבנו של יצחק תשובה, אלעד.

העיסקה המסתמנת תכלול את הכנסת הפעילות של אלעד אירופה לאורעד חי השקעות, כנגד הקצאת מניות ואופציות (כ-90%) לאלעד תשובה. במקביל, הנכסים וההתחייבויות הקיימים של אורעד יועברו לידי איסי חכמון, בעל השליטה הנוכחי בחברה.

מדו"חות פרופורמה של אלעד אירופה שפורסמו ביום שישי כאמור עולה כי ההון העצמי של החברה עומד על 17 מיליון אירו, בעוד סך המאזן מגיע לכ-160 מיליון אירו.

החברה גם פרסמה חוות דעת כלכלית של גיזה זינגר אבן, לפיה שוויה של אלעד אירופה הוערך לצורך העיסקה על כ־77% בלבד מההון העצמי שלה.

באורעד מדגישים כי "הנחת היסוד בעסקה הינה ששווי הפעילות המועברת הינו יותר מפי 9 משווי החברה במועד ההשלמה". במסגרת ההקצאה לאלעד תשובה, יעביר תשובה לחברה את מלוא החזקותיו באלעד אירופה, שתהוונה 100% מהון המניות המונפק והנפרע של אלעד אירופה ומזכויות ההצבעה בה.

בתמורה, תקצה אורעד לתשובה כ-16.34 מיליארד מניות של החברה, אשר תהוונה לאחר הקצאתן 90% מהון המניות המונפק והנפרע של החברה ומזכויות ההצבעה בה, שלא בדילול.