המלצות ששינסקי אושרו בוועדת השרים לענייני חקיקה

10 שרים הצביעו בעד, 3 התנגדו: סופה לנדוור, סטס מיסז'ניקוב ויצחק ואהרונוביץ' ■ שטייניץ לשרים: דווקא בגלל חוסר הוודאות במצרים - חייבים להעביר במהירות את המלצות ששינסקי

ועדת שרים לענייני חקיקה אישרה היום (א') את הצעת החוק של שר האוצר יובל שטייניץ המסתמכת על המלצות ועדת ששינסקי. החוק שאושר מסדיר מחדש את מערך המיסוי על תגליות גז ונפט. 10 שרים הצביעו בעד, ואילו 3 התנגדו: סופה לנדוור, סטס מיסז'ניקוב ויצחק ואהרונוביץ'.

במהלך הדיון היום בוועדה ביקשו שרים לדחות את המהלך בחודש ימים, אך שטייניץ עמד על כך שהליך החקיקה יימשך על מנת שהחקיקה בכנסת תסתיים עד סוף המושב הנוכחי. השרים ביקשו לדחות את ההחלטה כדי להמתין להתייצבות המצב במצרים, אולם שטייניץ אמר שבדיוק בגלל חוסר הוודאות חייבים לאשר את המסקנות כמה שיותר מהר ולהביא את התהליך לידי סיום. ההערכות הן כי הצעת החוק תובא להצבעה בכנסת עוד השבוע.

ועדת ששינסקי המליצה להעלות את חלקה של הממשלה בהכנסות העתידיות מתגליות הנפט והגז ל-52%-62%, לעומת כשליש היום. כזכור, המלצות הוועדה גובשו תוך קמפיין אגרסיבי מצד משקיעי ויזמי הנפט-גז, אשר מחו על השינוי במשטר הפיסקאלי שאמור להביא לפגיעה ברווחיהם.

לאחר שעברו בממשלה ובוועדת השרים לענייני חקיקה, מסקנות ועדת ששינקי יגיעו בקרוב לקריאה ראשונה בכנסת, ולאחר מכן יעברו לדיון בוועדות הכנסת ואז יגיעו להצבעה בקריאה שנייה ושלישית במליאה. ההערכה היא כי הן יעברו במלואן עד סוף חודש מארס ואז יהפכו לעובדה מוגמרת.