סוכני כדורגל באנגליה עוקפים חוקים באמצעות הפייסבוק

למה פונים סוכנים בממלכה, באופן לא חוקי, לשחקנים צעירים בגילאי 14-15 דרך הרשתות החברתיות? "זו דרך קלה וישירה להגיע לשחקן. מנסים להבטיח את ההכנסה העתידית שלנו"

תופעה חדשה הולכת ומתפשטת בכדורגל האנגלי: סוכנים מקומיים פונים לשחקנים צעירים בגילאי 14-15 באמצעות הפייסבוק ומנסים להבטיח ייצוג עתידי שלהם. תחת חוקי ההתאחדות האנגלית, שחקנים לא רשאים לחתום על חוזי-ייצוג לפני גיל 16, ולסוכנים אסור כלל לפנות אליהם בנושא. עד היום, כשסוכנים רצו לפנות לשחקנים צעירים, הם היו צריכים קודם לעבור דרך המועדונים וההורים של הצעירים.

סוכן בכיר מאנגליה הסביר ל"סאנדיי טלגרף" כי "זו דרך קלה וישירה להגיע לשחקן. התחרות על טאלנטים היא מאוד גדולה, וזאת דרך טובה לנסות להבטיח את ההכנסה העתידית שלנו".

ההתאחדות האנגלית טוענת כי היא מודעת לבעיה, וכי היא תעבוד עם הקבוצות על דרכים למנוע משחקנים לקבל פניות לא חוקיות באמצעות הפייסבוק או רשתות חברתיות אחרות, דוגמת טוויטר ומייספייס. ניל באת', מאמן באקדמיה של צ'לסי, אמר בנושא ל"סאנדיי טיימס": "אנחנו צריכים עכשיו להתחיל לחנך את השחקנים שלנו כבר בגיל מוקדם איך להתנהל נכון ברשתות חברתיות".

העונשים של ההתאחדות האנגלית לסוכנים שפונים לשחקנים צעירים מהמותר נעים בין קנסות לבין ביטול רישיון הסוכן.