אם לא לונדון גם לא ירושלים: ארד עוזב את לשכת רה"מ

היועץ לביטחון לאומי, ד"ר עוזי ארד, ביקש מרה"מ לסיים תפקידו בתום שנתיים ולשוב לאקדמיה ■ נתניהו: "שליחותו הדיפלומטית של ארד לחו"ל נבחנת על ידי שר החוץ"

היועץ לביטחון לאומי, ד"ר עוזי ארד, ביקש מראש הממשלה לסיים את תפקידו על מנת לשוב לאקדמיה - כך נמסר הערב (א') מלשכת ראש הממשלה בירושלים.

"ד"ר עוזי ארד ביקש לפני זמן מה שבתום השנה השנייה לכהונתו כראש המטה לביטחון לאומי - יסיים תפקיד זה על מנת לשוב לאקדמיה", נמסר בשם נתניהו בהודעת הלשכה לתקשורת. "לאור כישוריו וקשריו הבינלאומיים, הצעתי לו לצאת ולשרת את המדינה בתפקיד דיפלומטי בחו"ל, והדבר נבחן עתה על ידי שר החוץ".

כזכור, התכנית למנות את ארד לשגריר ישראל בלונדון עמדה בשבועות האחרונים במרכז העימות בין שר החוץ ליברמן לראש הממשלה נתניהו - כשהראשון טען כי הנושא מצוי בסמכותו וביקש שלא למנות את ארד לתפקיד כפי שהציע נתניהו. ליברמן תקף את ההחלטה בפומבי וטען כי "יש מספיק מועמדים ראויים בתוך משרד החוץ" כשהוא מבהיר שאין זה בסמכותו של ראש הממשלה למנות שליחים לתפקידים דיפלומטיים בחו"ל.

"ד"ר ארד שירת לצידי כמה פעמים בתפקידים בכירים בתחומי החוץ והביטחון: בכהונתי הראשונה - כיועץ מדיני, ובכהונתי הנוכחית - כיועץ לביטחון לאומי. את המטה לביטחון לאומי, אותו כוננתי לפני כתריסר שנים חיזק עוזי וקידם לרמה הגבוהה ביותר שידע גוף זה אי פעם", אמר נתניהו הערב.

"לכל תפקידיו הביא איתו עוזי יכולת מקצועית מהמעלה הראשונה, ובזכותם - כמו גם בזכות מרצו ומסירותו - תרם תרומה גדולה לביטחון ולמעמד המדינה. רק אני יודע את גודלה והיקפה של תרומה זו ותודתי והערכתי עליה. עוזי הוא גם חבר קרוב ונאמן לי. על ידידות אמיצה וארוכת ימים זו אני מברך. בטוחני שימשיך לעשות חיל בכל תפקיד אליו ייקרא - באקדמיה או בשירות המדינה", סיכם ראש הממשלה.

עוד נמסר כי רה"מ החל לבחון מועמדים להחליף את ארד ושוחח בנושא הערב עם האלוף במיל' יעקב עמידרור ועם האלוף במיל' מאיר כליפי. "רה"מ יקבל החלטה בנושא בימים הקרובים והמועמד שייבחר יבצע חפיפה סדורה עם ראש המועצה היוצא עוזי ארד", לשון הודעת לשכת נתניהו.