בחדשות ערוץ 10 מנסים לשמור על הקהל של גיא פינס

במסגרת זו הוחלט בערוץ 10 בשבוע שעבר לבטל למשך 3 ימים את "כותרות המהדורה" במהדורה המרכזית ולדחות את ברייק הפרסומות במשדר

הנהלת חדשות ערוץ 10 מבצעת בשבועות האחרונים שורה של ניסיונות קונספטואליים ואריזתיים בסביבות השעה 20:00, בתפר שבין תוכניתו של גיא פינס והמהדורה המרכזית של הערוץ.

ל"גלובס" נודע כי בערוץ 10 מנסים למקסם את מעבר הצופים מהתוכנית של פינס, אשר מתקדמת בנתוני הצפייה שלה בהדרגה, למהדורת החדשות, ומבקשים למנף את התוכנית כמקפצה לתוכנית שאחרי.

עוד נודע כי 64% מצופי גיא פינס עוברים למהדורת החדשות, לעומת 73% מצופי "לונדון את קירשנבאום", ששובצה שם בעבר.

בין הניסיונות הוחלט לבטל במהדורה המרכזית בשבוע שעבר למשך 3 ימים את "כותרות המהדורה", אותו פתיח מסורתי אשר מהווה תצוגת תכלית של מה שצפוי במהלך משדר החדשות.

ההנחה שעמדה מאחורי ההחלטה היא שהכותרות מהוות מעין "פעמון" מובנה בעבור צופי הערוץ לעבור לערוץ 2 באופן מיידי.

כמו כן, הוחלט לדחות את ברייק הפרסומות במהדורה המרכזית, על מנת למנוע קטיעה מוקדמת של רציפות השידור. בימים אלה מנותח המהלך במחקרים בערוץ.

אחד הקשיים שעומדים בפני מנהלי לוח השידורים של הערוץ הוא העובדה כי לא ניתן לעשות חיבור טבעי בין "ערב טוב" עם גיא פינס לבין המהדורה המרכזית - שכן פינס אינו יכול לשוחח עם מיקי חיימוביץ ויעקב אילון בתפר שבין התוכניות, כפי שעשו ירון לונדון ומוטי קירשנבאום, בשל ההבדלים התכניים המשמעותיים.

כמו כן, המהדורה לא יכולה להיפתח באייטם חדשותי שיהלום את רוח צופי גיא פינס. לאור הדברים, נעשה גם ניסיון להציב את כותרות המהדורה בהפסקת פרסומות בתוך תוכניתו של פינס.

העברת תוכניתו של פינס לשעתה החדשה הוגדרה בערוץ כהצלחה. באחרונה הוחלט להאריך את "ערב טוב" ל-45 דקות, מה שהוביל למהפך לפחות לערב אחד, במסגרתו גברה התוכנית ברייטינג לראשונה על "תוכנית חסכון" של חדשות ערוץ 2.

לאור הדברים ביקשה זכיינית ערוץ 2 ליצור רציפות אקטואלית בין "שש עם" לתוכנית של קרן מרציאנו ולהאריך לשעה וחצי את תוכניתו של עודד בן-עמי, ואולם המהלך טורפד על-ידי הרשות השנייה.

מערוץ 10 נמסר כי "לפי נתוני הוועדה למדרוג, מאז ש'ערב טוב עם גיא פינס' עברה לשעה 19:30, מספר הצופים שעוברים למהדורה גדל ב-34%. לכן אנחנו מרוצים מאוד מהתרומה של התוכנית למהדורה המרכזית".