רשת האקססורייז פנקי פיש סגרה 18 סניפים ומחפשת זכיין חדש

שוק האקססוריז בארץ עובר תהפוכות רבות בשל התחרות הקשה ומחירי השכירות הגבוהים בקניונים ■ בין היתר החליטה לאחרונה קסטרו לסגור את רשת אביזרי האופנה DIVA.

רשת האקססוריז פנקי פיש סגרה בשנה החולפת 18 מתוך 20 סניפיה בארץ, והיא מפעילה כיום שני סניפים בלבד. ל"גלובס" נודע כי הרשת החליטה לסיים את ההסכם עם הזכיין בארץ ולחפש זכיין חדש. שני הסניפים שנותרו, בנתב"ג ובחדרה, מופעלים ישירות על-ידי החברה.

פנקי פיש הוא מותג אקססוריז אופנתי וצעיר שנוסד בשנת 2003 ונמצא בבעלות שגיא אברהמי. המותג פעיל היום עם 160 חנויות ופינות מכירה "שופ אין שופ", ב-18 מדינות. כלל פעילות המותג נעשית באמצעות זכיינים.

למותג רשת בת 40 סניפים בספרד. כמו כן, הוא פעיל בפרו, פנמה, אקוודור, קוסטה ריקה, גוואטמלה, קולומביה, קרואטיה, סלובקיה, לטביה, פולין, פורטוגל, מצרים, לבנון, דובאי, ערב הסעודית והפיליפינים.

המותג החל את פעילותו בישראל בשנת 2003 עם פתיחת חנות ראשונה בקניון חדרה. בהמשך נפתחו חנויות בקניון רחובות, תחנה מרכזית ירושלים, קניון הראל, קניון ערים, קניון הסיטי באשדוד, קניון גירון, קניון בת-ים, קניון נצרת, קניון נהריה, אם הדרך, בעיר עפולה ועוד.

כאמור, להוציא את הסניפים בנתב"ג ובחדרה, כל יתר סניפי הרשת נסגרו, וזאת על רקע חוסר שביעות-רצון בעלי החברה מהפעילות בארץ.

שוק האקססוריז בארץ חווה שינויים רבים. כפי שנחשף ב"גלובס", קסטרו החליטה לסגור את רשת אביזרי האופנה DIVA שבבעלותה, 5.5 שנים אחרי שפתחה את הסניף הראשון. DIVA, שמנתה בשיא 24 סניפים, הסבה לקסטרו הפסדים, וזו כבר החלה בתהליך סגירת הסניפים.

רשת נוספת שסגרה חלק מסניפיה היא רשת אודם. אודם היא רשת לאביזרי אופנה שפעלה ברמת מחירים נמוכה מאוד. מנגד, הרשת הבינלאומית אקססורייז והרשת המקומית טופ טן זוכות לפריחה.

למרות היותו מותג ווליו פור מאני, פנקי פיש התקשה להתמודד עם התחרות הקשה בארץ. לכך ניתן להוסיף את מחירי השכירות הגבוהים שהקשו על הפעילות וכן את היותו של השוק מפוזר עד מאוד. בשוק אביזרי האופנה פועלים מאות דוכנים וחנויות פרטיות, יש קושי למתג אותו, ועיקר התחרות נסובה סביב המחיר.

שוק מפוזר

הבעיה הגדולה בישראל היא השכירות הגבוהה. מעבר לכך, המגמה בקניונים החזקים היא לאכלס את אזורי הטראפיק הגדולים בחנויות אופנה. זו בעיה כי חנויות האקססוריז צריכות את הטראפיק, הן לא יכולות לשבת בפינה, ואם הקניונים לא חיים בתוך המגמה הזאת, זה קשה מאוד.

מעבר לכך, יש בארץ עשרות פסטיבלים עם דוכנים, שוק נחלת בנימין, ו"כל אדם שני בארץ הוא מעצב בפוטנציה", מסביר גורם בענף.

בחברה בוחנים כיום שתי אפשרויות להמשך הפעילות בארץ בשני מודלים. האחד - רשת חנויות; והשני - מספר מצומצם של חנויות ופעילות כ"שופ אין שופ" בתוך רשתות קמעונאיות העוסקות בתחומים נושקים לאקססוריז.