נתניהו לא פתוח למו"מ: "לשנס מתניים ולאשר ששינסקי"

המלצות ועדת ששינסקי צפויות להגיע לאישור הכנסת בקריאה ראשונה ביום ב' הקרוב ■ נתניהו בפתח ישיבת סיעת הליכוד: "האירועים סביבנו מדגישים את הצורך הדחוף ביציבות"

ראש הממשלה, נתניהו קורא לחברי סיעתו לשנס מותניים ולתמוך בהמלצות ועדת ששינסקי שצפויות להגיע לאישור הכנסת בקריאה ראשונה ביום ב' הקרוב.

בפתיחת ישיבת סיעת הליכוד אמר נתניהו לחברי סיעת הליכוד: "הגיוון בהרחבת מקורות האנרגיה הוא יעד חשוב. האירועים מסביבנו רק מדגישים את הצורך ביציבות. ההחלטות שקיבלנו בנושא הן אבן דרך בביסוס היעד הלאומי. הבטחנו את הכדאיות הכלכלית של המשקיעים ויצרנו קרן מתמלוגי הגז לחינוך ולביטחון. על מנת שההחלטה תעבור אנו צריכים לשלב ידיים כאיש אחד. אם נפתח את ההחלטה נתחיל להתפזר. אני קורא לכם לשנס מותניים ולהעביר את החוק".

נתניהו אמר את הדברים על רקע התנגדותה של סיעת ישראל ביתנו לאישור המלצות ועדת ששינסקי. כזכור, אתמול אושרו המלצות ששינסקי בוועדת השרים לענייני חקיקה. 10 שרים הצביעו בעד, ואילו 3 התנגדו: סופה לנדוור, סטס מיסז'ניקוב ויצחק ואהרונוביץ'.

במהלך הדיון אתמול בוועדה ביקשו שרים לדחות את המהלך בחודש ימים, אך שטייניץ עמד על כך שהליך החקיקה יימשך על מנת שהחקיקה בכנסת תסתיים עד סוף המושב הנוכחי. השרים ביקשו לדחות את ההחלטה כדי להמתין להתייצבות המצב במצרים, אולם שטייניץ אמר שבדיוק בגלל חוסר הוודאות חייבים לאשר את המסקנות כמה שיותר מהר ולהביא את התהליך לידי סיום.

ועדת ששינסקי המליצה להעלות את חלקה של הממשלה בהכנסות העתידיות מתגליות הנפט והגז ל-52%-62%, לעומת כשליש היום. כזכור, המלצות הוועדה גובשו תוך קמפיין אגרסיבי מצד משקיעי ויזמי הנפט-גז, אשר מחו על השינוי במשטר הפיסקאלי שאמור להביא לפגיעה ברווחיהם.