תזכורת: מעונות ויצ"ו לא ייפתחו הבוקר בגלל סכסוך עבודה

(עדכון) - כ-2,500 המטפלות ומנהלות המעונות יקיימו אסיפות הסברה ומחאה עד השעה 12:00 במחאה על סירוב ההנהלה לעמוד בתנאי הסכם השכר שנחתם בין ההסתדרות לממשלה

הנהלת ויצו החליטה הלילה (ב') לנקוט בשביתת מגן: הודיעה כי המעונות יסגרו היום כליל, למשך כל היום.

המטפלות וההנהלה מנהלים עימות חריף ואת המחיר, כרגיל, משלמים ההורים: אמש הודיעו עובדי הרשת כי 180 מעונות היום של ויצ"ו יושבתו עד השעה 12:00, ולא יינתן בהם כל מענה לילדים.

2,500 המטפלות והמנהלות של ויצ"ו יקיימו משעות הבוקר ועד הצהרים אסיפות הסברה - זאת בעקבות סירוב ההנהלה ליישם את הסכם השכר במגזר הציבורי כפי שנחתם בין ההסתדרות לממשלה.

בהנהלת ויצו טוענים כי הם אינם מחויבים להסכמי השכר במגזר הציבורי, ומציינים כי ממילא חתמו על הסכם ייחודי בשנת 2009, שמשפר את שכר המטפלות.

יצוין כי ההסתדרות לא הכריזה רשמית על סכסוך עבודה בויצו ולכן לכאורה אין היא יכולה לנקוט בצעדים ארגוניים, אולם הארגון השתמש בפרצה בחוק המאפשר לו לקיים "אסיפות הסברה" - שמשבשות בפועל את העבודה גם מבלי להכריז על סכסוך.

כזכור, סוכם בין ההסתדרות לאוצר בסוף השנה שעברה כי עובדי המגזר הציבורי יזכו לתוספת שכר בעלות כוללת של 6.25% לתקופה של 3.5 שנים - זאת לצד מענק בסך 2000 שקל לעובד/ת.

מ"מ יו"ר הסתדרות המעו"ף, מוטי גלר, המייצג את העובדים במסגרת ההסתדרות מסר: "הנהלת ויצו מתנערת מיישום ההסכם שנחתם עם המדינה למטפלות. ויצו קיבלה מימון בתעריפים למימון התוספת של המענק בסך 2000 ₪ והיא מסרבת להעביר אותו לעובדים. אנו רואים את תופעה זו בחומרה רבה ונעמוד על זכותם של העובדים לקבל את תנאי השכר המגיעים להם על פי ההסכמים".