אלביט מערכות משתלטת על אלישרא: תרכוש חלקה של אלתא

תרכוש את חלקה של אלתא במניות אלישרא בסכום המוערך ב-60 מיליון דולר ■ אלתא, היא חברה בת של התעשייה האווירית ומחזיקה ב-30% ממניות אלישרא

אלביט מערכות משלימה את ההשתלטות שלה על אלישרא ורוכשת את חלקה של אלתא במניות החברה. זאת, בעקבות סיכומים שאליהם הגיעו בימים האחרונים ראשי התעשייה האווירית ואלביט מערכות.

בשבועות האחרונים גברו המגעים בין נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות, יוסי אקרמן ויו"ר החברה, מיקי פדרמן עם יו"ר התעשייה האווירית, יאיר שמיר ועם המנכ"ל שלה, יצחק ניסן. על המדוכה עמדה סוגיית מכירת חלקה של אלתא לאלביט.

על פי הסיכום שהושג בימים האחרונים, אלביט מערכות עתידה לרכוש את מניות אלתא בסכום המוערך בכ-60 מיליון דולר. עם זאת, גורמים המקורבים לנושא הבהירו היום (ב') כי הסכם בעניין טרם נחתם ובכל מקרה, המהלך יהיה כרוך באישור הדירקטוריונים של החברות המעורבות בו.

אלתא, היא חברה בת של התעשייה האווירית ומחזיקה ב-30% ממניות אלישרא. ב- 70 אחוז ממניות החברה החזיקה עד כה אלביט מערכות. אלישרא, מייצרת מערכות ללוחמה אלקטרונית ומושבה בבני ברק. בחודשים האחרונים עובדי החברה שיבשו את הפעילות בה, בעקבות חשדנות כלפי בכיריה אודות מה שכינו "הכוונה של אלביט מערכות למזג את אלישרא בתוכה ולהטמיע את העובדים בתוך חטיבותיה". העובדים אף הוסיפו וטענו כי אלביט מערכות יזמה את המשבר, בניסיון להוריד את ערך החברה כדי לזכות במחיר נוח יותר עליה, במסגרת המו"מ עם התעשייה האווירית. באלביט מערכות הכחישו את הדברים בתוקף.