רעידת האדמה בניו זילנד: ישראלי נקבר תחת ההריסות

(עדכון) - הישראלי הנעדר בניו זילנד הוא עופר מזרחי, בן 23 מקיבוץ מגל ■ רעידת האדמה תפסה אותו ואת חבריו יחד ברכב; החברים ברחו - אולם עופר לא הספיק

רעידת אדמה קשה וחמורה פקדה הלילה (ג') את ניו זילנד. מוקד הרעש, בעוצמה 6.3 בסולם ריכטר, אותרה במרחק 10 קילומטרים בלבד מהעיר קרייסצ'רצ' שבמרכז האי. על פי דיווחים זרים, לפחות 65 אנשים נהרגו עד כה, אולם מניין ההרוגים צפוי לעלות.

שר החוץ אביגדור ליברמן שוחח היום עם שר החוץ של ניו זילנד מוראי מק'קולי ועם שגריר ישראל בניו זילנד, שמי צור. ליברמן אמר למק'קולי כי ישראל משתתפת בצערה של ניו זילנד על האסון והציע סיוע מישראל בהתמודדות איתו. בשיחתו עם השגריר צור שאל ליברמן לשלומם של עובדי השגרירות ושמע כי אין נפגעים מביניהם ושאל על מצב הישראלים השוהים במקום ושמע כי כנראה שיש נפגעים וכי השגרירות מטפלת בהם ומדווחת על מצבם למשרד החוץ בישראל שם פועל חדר מצב המעדכן את הפונים אליו.

קרייסצ'רצ' היא העיר השנייה בגודלה בניו זילנד אשר בה מתגוררים יותר מ-350 אלף בני אדם. ידוע כי שדה התעופה בקרייסצ'רצ' נסגר לתנועה אווירית וכי מבנים רבים במרכז העיר קרסו, בהם גם הקתדרלה המרכזית בעיר.

כמו כן ידוע כי נרשם רעש אדמה משני לאחר כמה דקות בעוצמה של 5.6 בסולם ריכטר. ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה היום למשרד החוץ לבחון מתן סיוע לניו-זילנד.

תושבים באזור תיארו לסוכנות הידיעות מראות מזוויעים: "גופות מוטלות ברחובות, אנשים נקברו תחת ההריסות - זה נראה מזעזע; כאילו סוף העולם".

במהלך היום צפויים לצאת צוותי חילוץ מכל העולם לניו זילנד כדי לסייע בהתמודדות עם רעש האדמה הקטלני. צוותי החילוץ המקומיים עובדים בכוחות מלאים כדי לנסות ולחלץ כמה שיותר מבין ההריסות.

טרגדיה ישראלית

עופר מזרחי, בן 23 מקיבוץ מגל בצפון השרון, הוא הישראלי שנעדר ברעידת האדמה העזה. עופר טייל בניו זילנד עם עוד שלושה חברים, שניים מהם בני כיתתו בקיבוץ - מיכל פריידמן וגיא יורדן, ועוד חברה נוספת ממושב סמוך, לירון שדות. הארבעה היו יחד באותו רכב כשהתרחשה רעידת האדמה. ככל הנראה, כתוצאה מהרעש העוצמתי, נלכד מזרחי ברכב והשלושה האחרים נמלטו. ישנו חשש כבד לחייו.

משפחתו של עופר קיבלה את הידיעה המרה, ובני המשפחה התקבצו בביתם בקיבוץ ומחכים לבשורות מניו זילנד. בשלב זה ביקשו בני המשפחה שלא לדבר עם אמצעי התקשורת.

שלושת החברים עדיין נמצאים בעיר, וממתינים לטלפון מהקונסוליה, הישראלית ולפינוי. אביה של מיכל פריידמן, שהייתה ברכב, סיפר לחדשות 2 באינטרנט כי "בתי התקשרה ואמרה שהמצב קשה. היא בכתה כל הזמן. הם גדלו ביחד מגיל אפס, הייתה שכנות טובה בין כולם. הם יצאו לטיול בליל שבת ואנחנו מחכים שהם יחזרו ארצה".

"היה להם נס גדול שהם הצליחו לצאת מהרכב, הדלת האחורית היתה פתוחה והם הצליחו לצאת דרכה בזמן", הוסיף אביה של מיכל. "עופר נלכד בתוך הרכב ולא ברור מה מצבו. הילדים עדיין נסערים , היה להם מזל גדול".

זו לא הטרגדיה הראשונה שפוקדת את שכבת הצעירים בקיבוץ מגל. מזרחי הוא בן כיתתו של סמל עמית רובינזון ז"ל, בן קיבוץ מגל שנהרג במבצע "עופרת יצוקה" בעזה.