אלביט מערכות מתמודדת במכרז להקמת טייסת הכיבוי

אלביט מתמודדת יחד עם חברת כים ניר ■ משרד הביטחון הקציב כ-100 מיליון שקל בשנתיים הקרובות להקמת הטייסת

אלביט מערכות מתמודדת במכרז משרד הביטחון להקמת טייסת הכיבוי הישראלית, שמוקמת כחלק מהפקת לקחי השריפה בכרמל. אלביט מתמודדת יחד עם חברת כים ניר. משרד הביטחון הקציב כ-100 מיליון שקל בשנתיים הקרובות להקמת הטייסת. גם כנפיים מתמודדת במכרז.

השריפה בכרמל פרצה לפני כ-3 חודשים והיא גבתה את חייהם של 44 איש, תוך שהיא מכלה 50 אלף דונם של חורש טבעי. בעקבות השריפה התעורר דיון ציבורי נוקב אודות שירותי הכבאות הלא-מתקדמים של ישראל, שכן ישראל הזדקקה לסיוע ממדינות זרות כדי להתמודד עם שריפת הענק.

כפי שפורסם ב"גלובס" בחודש שעבר, המטוסים החדשים שמציעה כים ניר למערך הכיבוי האווירי הם מסוג FIRE 660-THRUSH המיוצרים בארה"ב. עלות של מטוס אחד מוערכת ב-2 מיליון דולר, ובכוחו של כל אחד לשאת כ-2,750 ליטר של מים המהולים בחומרים מעכבי בעירה.

כים ניר, שמייבאת מצרפת חומרים מעכבי בעירה עבור שירותי הכבאות בארץ, הציעה בתוכנית שהגישה למשרדי הממשלה להצטייד לפחות ב-1,000 טונות של חומר כזה, שיוחזק בישראל בכל זמן נתון. מנכ"ל כים-ניר, דיויד גולן, אמר ל"גלובס" בינואר כי המלאי הגדול ופריסתו ברחבי הארץ יאפשרו להתמודד עם שריפה בסדר גודל כמו זה שאירעה בכרמל, במשך שבוע שלם.