פריגו מבקשת לשווק תרופה עם מכירות של 135 מ' ד' בשנה

פריגו הגישה בקשה ל-FDA לשיווק תרופה המתחרה בטקלונקס מיועדת לטיפול במחלת העור פלאק ■ ליאו הגישה בקשת תביעה נגד פריגו בעקבות הפרת פטנט לכאורה

חברת התרופות האמריקנית פריגו הודיעה היום (ג') לבורסה כי הגישה בקשה לתרופה חדשה - גרסה גנרית לתרופה טקלונקס (Taclonex), אותה מפיצה חברת ליאו (Leo). התרופה מיועדת לטיפול במחלת העור פלאק (פסוריאזיס) אצל מבוגרים מעל גיל 18. נציין כי ב-12 החודשים שהסתיימו בנובמבר 2010, עמדו מכירות הטקלונקס על 135 מיליון דולר.

פריגו הגישה בקשה מזורזת ל-FDA (מינהל המזון והתרופות בארה"ב) כדי שזה יאשר לה לשווק את התרופה. עם זאת, ב-14 בפברואר הגישה ליאו בקשת תביעה נגד פריגו בעקבות הפרת פטנט לכאורה על מנת למנוע את הפצת התרופה הגנרית על ידי פריגו.

"הבקשה שהגשנו היא דוגמה נוספת להשקעה שלנו במוצרים חדשים וההתמקדות שלנו בתחום התרופות הגנריות", אמר מנכ"ל פריגו ג'וזף פאפא. "כמו תמיד, פריגו מחוייבת לייצור תרופות באיכות גבוה ובמחירים נוחים יותר".

נזכיר כי לאחרונה פריגו הודיעה על כניסה גם לתחום של מדידת סוכר בדם. החברה הודיעה על חתימת הסכם מכירות בלעדי עם חברת AgaMatrix, למכירה והפצה של מוניטורים למדידת גלוקוז (סוכר) בדם. התנאים הפיננסיים של ההסכם לא פורסמו. עם זאת, בחצי השנה האחרונה מניית פריגו בוול סטריט זינקה בכ-30%. שווי השוק של פריגו הוא 7 מיליארד דולר.