בקשה לייצוגית נגד רשת הוניגמן: לא משלמת שעות נוספת לעובדיה

בתביעה, בהיקף 6.5 מיליון שקל, טוענים עובדי הרשת לשעבר כי כשביקשו תשלום על שעות נוספות, נאמר להם כי השעות הנוספות מגולמות בעמלות שהם מקבלים על המכירות החודשיות

רשת האופנה הוניגמן (חברת הוניגמן ובניו), לה כ-170 סניפים ברחבי הארץ, מקפחת את עובדיה ולא משלמת להם גמול עבודה בשעות נוספות - כך טוענים שלושה מעובדי הרשת לשעבר בבקשה לאשר נגד תביעה ייצוגית בסך 6.5 מיליון שקל, שהגישו אתמול (ב') לבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב.

באמצעות עו"ד לירן הופשטיין ממשרד רימר ארנון ושו"ת, טוענים התובעים, עובדים לשעבר של הוניגמן, שהועסקו כמוכרים ומנהלי סניפים - נעמה ג'מצ'י זיוה טפטה ודרור ידיד - כי הוניגמן "נמנעת באופן שיטתי ובניגוד לדין לשלם לעובדיה גמול בעד שעות העבודה הנוספות בשיעור של 25% או 50%".

לדבריהם, כאשר הם פנו להוניגמן ודרשו לקבל גמול בעבור שעות עבודה נוספות, הם נענו כי "השעות הנוספות מגולמות בעמלות שאותן הם מקבלים בעבור המכירות החודשיות". לטענתם, שיטה זו של תשלום מנוגדת לחוק.

"עיקרה של התובענה הייצוגית היא הגשמת תכליתו ואכיפתו של חוק שעות עבודה ומנוחה, אשר הופר כליל ובאופן שיטתי על-ידי הוניגמן ", נכתב בתביעה.

התובעים מציינים כי הם מייצגים בתביעתם כ-4,666 מעובדי הוניגמן ברחבי הארץ, שהנזק שנגרם לכל אחד מהם מוערך בכ-1,397 שקל.

טרם הוגש כתב הגנה.