ספוטיפיי, מפעילת אתר המוזיקה משוודיה, נכנסת למועדון המיליארד

גיוס מתוכנן של 100 מיליון דולר מחברת דיגיטל סקיי הרוסית יזניק את שוויה של ספוטיפיי למיליארד דולר

שירות המוזיקה האינטרנטי Spotify מתכנן לגייס הון בהיקף של 100 מיליון דולר מחברת השקעות הטכנולוגיה הרוסית דיגיטל סקיי (DST) - כך מדווח בלוג הטכנולוגיה טק-קראנץ'. על-פי הבלוג, גיוס ההון יעניק לחברת הסטארט-אפ השוודית שווי של מיליארד דולר. החברה גייסה עד היום 83 מיליון אירו.

אם אכן תשקיע DST ב-Spotify, היא תעשיר את פורטפוליו חברות האינטרנט המבטיחות שלה שכולל היום גם את פייסבוק, זינגה וגרופון.

מייסד DST, יורי מילנר, המכהן גם כיו"ר החברה-האם שלה, Mail.ru, שהונפקה באחרונה בבורסת לונדון, הכריז לא מכבר כי DST מתכוונת להשקיע בחברות בתחום האינטרנט, ששוויין מיליארד דולר או יותר.

מילנר ציין עוד, כי מדובר בחברות מ"עולם האינטרנט החברתי" וכי "הן יכולות להיות מכל מקום בעולם".

השקיעו גם בגרופון ובפייסבוק

שירות Spotify מציע לגולשים גישה למיליוני רצועות מוזיקה המועברות באמצעות טכנולוגיית סטרימינג. השירות מאפשר להם גם לרכוש ולהוריד את המוזיקה. לחברה יש יותר מ-10 מיליון משתמשים רשומים באירופה והיא מתכנת להתרחב בקרוב גם לשוק האמריקני.

במקביל, דיווח העיתון הכלכלי הרוסי Vedomosti, כי פורטל האינטרנט המוביל ברוסיה, יאנדקס, מתכנן לצאת להנפקה ציבורית בבורסת וול סטריט. המתחרה העיקרית של גוגל בשוק הרוסי כבר פנתה לבנקים דויטשה בנק ומורגן סטנלי כדי שישמשו חתמים בהנפקה, המיועדת להתרחש ביוני או ביולי הקרובים.

טרם המשבר הכלכלי העולמי שהחל בספטמבר 2008, יאנדקס תכננה להנפיק 20% ממניותיה בבורסה בניו יורק, אולם תוכנית זו לא התבצעה לבסוף. אנליסטים, שהעריכו אז את שוויה ב-3 מיליארד דולר, מאמינים כי הוא נסק כעת ל-8 מיליארד דולר.