קרן ההון סיכון פרוסיד מגייסת 12 מיליון שקל בהנפקת זכויות

בתשקיף המדף ציינה קרן ההון סיכון שיש בכוונתה לגייס עד 200 מיליון שקל, ומאז בעת הצורך היא מגייסת סכומים קטנים יותר ומעדכנת את התשקיף ■ מחר ייערך המסחר בזכויות שהנפיקה

קרן ההון סיכון ProSeed גייסה 12 מיליון שקל בהנפקת זכויות, על בסיס תשקיף המדף שפרסמה בשנת 2009. בד בבד, בסוף החודש יוחלף מנכ"ל הקרן ניב סרנה באיל דסאו.

בתשקיף המדף ציינה פרוסיד שיש בכוונתה לגייס עד 200 מיליון שקל, ומאז בעת הצורך היא מגייסת סכומים קטנים יותר ומעדכנת את התשקיף. מחר ייערך המסחר בזכויות שהנפיקה הקרן. שווי השוק של פרוסיד הוא 8.5 מיליון שקל.

הקרן הציעה את ההנפקה לבעלי מניותיה לפי מחיר שמשקף שווי שוק הנמוך ב-25% משוויה ביום פרסום ההצעה. בעקבות כך משלימה המניה ירידה בהיקף דומה בימים האחרונים, והיום היא יורדת ב-8.5% נוספים.

פרוסיד מתמקדת בהשקעות בחברות בתחומי ה-IT, מכשור רפואי ומדעי החיים. הקרן הוקמה בשנת 2000 והונפקה בבורסה בתל אביב בשנת 2006.

כמו-כן, היא הייתה שותפה להקמת החממה הטכנולוגיות של הטכניון, בשיתוף הקרנות בטרי ונצ'רס האמריקנית וויטהלייף הישראלית. ההנפקה הנוכחית כוללת מניות רגילות וכתבי אופציה בהיקף של 12 מיליון שקל.

לאנדלן, אחת מבעלות השליטה בפרוסיד (50.3%), הודיעה לקרן כי בכוונתה לנצל את מלוא הזכויות המוצעות לה במסגרת דו"ח הצעת המדף, המהוות כמחצית מההנפקה. לאנדלן השקעות נמצאת בבעלות משפחות לנדאו ורוטלוי, השותפות גם בחברת רציו נפט.

פרוסיד ביצעה השקעות ב-15 חברות, ובהן חברת טהוטי, המספקת פתרונות להאצת ביצועי שרתים; ארגו, שפיתחה מכשיר הליכה לנכים בכיסאות גלגלים; ומזור, שפיתחה מערכת לניתוחים בעמוד השדרה.