סוף עידן "האח הגדול"?

קשה להתחרות בפרשת ליהיא-אבירם, והתחושה היא שהעונה הזו הגיעה למיצוי מהיר מדי

יכול להיות שזה נגמר?

"האח הגדול", יום ד' 21:00, ערוץ 2 קשת

אקדים ואומר שהכותרת היא מעט דרמטית, כדרכן של כותרות - ל"האח הגדול" צפויים עוד הרבה ערבים עתירי רייטינג, וגם עתה, ב"מיני-משבר" שנדמה לי שאני מזהה בתוכנית, עדיין, אחוזי הצפייה שלה הם בהפרש דו-ספרתי כמעט מהמשדר שאחריה בטבלאות הרייטינג.

ובכל זאת... אוהדי כדורגל ותיקים מכירים את הרגע הזה שבו אתה מביט מהיציע בכוכב שעל הדשא, ומזהה פתאום אצלו איזו תנועה לא נכונה, תולדה של עייפות מצטברת.

גם אתה וגם הוא יודעים שהוא עוד יקרע רשתות, אבל ביחד עם הידיעה הזאת באה ההכרה שמה שהיה לא יהיה עוד. זה בדיוק מה שקרה בשבועיים האחרונים בבית "האח הגדול".

התחושה היא שהעונה הזאת הגיעה למיצוי מהיר מדי: נשיקה בין שתי נשים הייתה כבר בערב הראשון, רומן לדיירת הכי נאה בבית החל כבר בשבוע הראשון (וממילא אינו מרתק דיו כדי לשאת את העונה על גבו), אחת משתי הצ'ילבות הלכה הביתה, היציאה מהארון הייתה כבר לפני שבועיים, ה"פיק" של הארוס הנבגד שמגיע לתבוע את עלבונו כבר מאחורינו, החתיך עם הקוביות בבטן נשלח למכור את גופו לעולם האופנה, ואפילו התקלה ההפקתית של העונה כבר התרחשה.

והרייטינג - בהתאם: נכון שקשה להתחרות בפרשת ליהיא-אבירם, אבל ממרומי היותר מ-40% רייטינג, צנח הרייטינג הממוצע בכמעט 10%, לאזור ה-36-37.

זה עדיין המון, אולי פה ושם יירשמו שיאים חדשים, אבל העונה הזאת של "האח הגדול" (ואולי הריאליטי הזה בכלל), החלה תהליך של ירידה.

עמוק באדמה

"להיקבר בחיים: חילוץ המכרה בצ'ילה", יום ד' 23:10, ערוץ "יס דוקו"

לא תמצאו כאן מה שלא ראיתם כבר במהדורות החדשות ובדיווחים החיים באינטרנט. ובכל זאת, תודו שזה היה די מהיר - המעבר של "האירוע התקשורתי של 2010" מעולם החדשות אל מדף סרטי התעודה.

למי ששהה, כמו אירית רחמים, בשנה האחרונה באי בודד: מכרה בצ'ילה מתמוטט על כוריו, הם נאלצים לשהות שם כ-70 ימים עד שמגיע החילוץ, העולם עוצר את נשימתו, לכורה אחד יש שתי נשים - חוקית ומאהבת שממתינות לצאתו: אחת כדי לחבק, השנייה כדי לסגור חשבון.

מי שדי לו בתזכורת הזאת כדי לרענן את הפרשה בזיכרונו, יכול לצפות הערב (ד') בשקט בליגת האלופות. מי שרוצה להבין מה בדיוק קרה, יכול להיעזר גם בסרט הזה.