מניית היום: צונחת עוד 14% על רקע מכירות בעל השליטה

איסי חכמון ניצל את הזינוק החד באורעד חי השקעות ביום ראשון ובחצי הראשון של המסחר ביום שני ומכר מניות בכ-10.5 מיליון שקל

מניית אורעד חי השקעות ממשיכה היום בצניחה חופשית. ביום ראשון, נזכיר, זינקה המניה בכ-60% לאחר שהחברה , הנמצאת נכון להיום בשליטת יששכר דניאל (חכמון), דיווחה על העסקה המתהווה למכירת השלד הבורסאי לידי אלעד תשובה).

בסוף השבוע פרסמה אורעד הערכת שווי האומדת את הפעילות שאותה היא צפויה לקלוט לתוכה תחת בעל הבית החדש - חברת הנדל"ן אלעד אירופה - ב-48 מיליון אירו.

נכון להיום פועלת אורעד חי, בהיקף קטן, בתחום האנרגיה הסולארית בישראל. בחודש הבא תתקיים אסיפת בעלי המניות לאישור עסקה שבמסגרתה ישלם תשובה הבן לגיסו דניאל סכום של 5 מיליון דולר, תמורת 51% ממניות אורעד חי. בד בבד יכניס אלעד תשובה לאורעד חי את פעילות הנדל"ן הפרטית של אלעד אירופה (שיהיה שמה החדש של החברה הציבורית), כנגד הקצאת מניות שתגדיל את חלקו ל-90% בהון.

פעילותה הנוכחית של אורעד חי - הקמת מערכות סולאריות לייצור חשמל - תימכר לחכמון (הנשוי לאורלי, אחותו של אלעד תשובה) בהתאם להערכת שווי. הפעילות שתועבר לאורעד כוללת 25 נכסים בגרמניה ובשוויץ.

בכל אופן, חכמון ניצל את הזינוק החד במניה ביום ראשון ובחצי הראשון של המסחר ביום שני ומכר 87.35 מיליון מניות לפי מחיר של 5.74 אגורות, כלומר בכ-5 מיליון שקל. ביום שלישי המשיך חכמון למכור לתוך הירידות ולנצל את הנזילות הגבוהה ומחזורי הענק ומימש עוד 153.69 מיליון מניות במחיר ממוצע של 3.59 אגורות, כלומר בכ-5.53 מיליון שקל.

נציין כי לאחר השלמת העיסקה יחוו בעלי המניות הנוכחיים, וביניהם חכמון, דילול בהיקף עצום מכיוון שהם צפויים להישאר עם 10% מהחברה לכל היותר.