אמזון מציעה 5,000 סרטים ותוכניות באינטרנט, כתשובה לגוגל ולאפל

הנה קרב שממנו הלקוח נהנה: אמזון מציעה צפייה מקוונת בתכני קולנוע וטלוויזיה - ומשפרת עמדות בקרב על הסלון הביתי ■ נטפליקס היא מובילת השוק עם 20 מיליון לקוחות בארה"ב

ענקית הקמעונאות המקוונת אמזון השיקה שירות צפייה בתכני קולנוע וטלוויזיה באמצעות טכנולוגיית סטרימינג, בצעד המציב אתגר ישיר מול החברה המובילה בתחום כיום, נטפליקס.

אמזון הודיעה אתמול (ג') כי לקוחות הפרמיום שלה, המשלמים גם כך סכום של 79 דולר לשנה עבור משלוח מהיר של המוצרים שהם מזמינים מהאתר, ייהנו כעת גם מהשירות החדש ללא תוספת תשלום, ויוכלו לבחור ביותר מ-5,000 סרטים ותוכניות טלוויזיה לצפייה ישירה דרך האינטרנט.

חברות הכבלים והלוויין חוששות

"אמרנו כבר לפני זמן רב כי אנו מצפים לכך שמישהו ירים את הכפפה ויתחרה בנו", אמר דובר נטפליקס, סטיב סווייסי, בתגובה להודעת אמזון, "כשיש קטגוריה גדולה שצומחת מהר, באופן טבעי נוצרת תחרות", הוסיף.

המהלך של אמזון הופך את התחרות בשוק התכנים המקוונים לצפייה ישירה לצמודה יותר, כאשר אפל, גוגל, מיקרוסופט ונטפליקס כבר משקיעות מאמצים רבים כדי להגיע אל הסלון הביתי באמצעות טלוויזיות עם חיבור לאינטרנט ומכשירים אחרים, דוגמת טאבלטים.

החברות הללו מנסות במקביל להגיע לסיכומים עם תאגידי בידור ומדיה דוגמת דיסני, CBS, טיים-וורנר וניוז-קורפ על שיתוף התכנים שעליהם יש להן זכויות יוצרים.

נכון להיום, חברות הבידור והמדיה לא ממהרות לשחרר תכנים לצפייה ישירה מקוונת, משום ששיטת אספקת תכנים זו עלולה לנגוס בנתח השוק של חברות הכבלים והלוויין, המשלמות להן סכומים נאים עבור הבלעדיות שלהן בשידור התוכניות והסרטים. החשש הוא שלקוחות שישלמו עבור שירות תכנים בצפייה ישירה מקוונת, יוותרו על המנוי שלהם לאחת מחברות הכבלים או הלוויין.

"השירות החדש של אמזון לא יגרום לעזיבה המונית של לקוחות נטפליקס, אם בכלל, בתחילת הדרך", מעריך האנליסט בן שכטר, מ-Macquarie.

לנטפליקס יש 20 מיליון לקוחות בארה"ב, רובם משתמשים בשירותי הצפייה הישירה. מערכת היחסים בין נטפליקס לאמזון היא מורכבת - למרות התחרות בין שתי החברות, נטפליקס משתמשת בשירותי אחסון המידע שמציעה אמזון.

נטפליקס אישרה באחרונה כי היא מאחסנת את מרבית המידע שלה על שרתים של אמזון. "על אף שאמזון מתחרה בנו בחזית הקמעונאות, אנו מאמינים כי היא לא תשתמש בשירותי אחסון המידע שהיא מעניקה לנו כדי להשיג יתרון תחרותי על פנינו", ציינה נטפליקס בעבר.