הנמ"רים שהעלו את אימקו 22% בשבוע

שבוע חלף מאז שוועדת שרים מיוחדת החליטה, כי צה"ל יצטייד בעשור הקרוב במאות נגמ"שים חדשים מסוג נמ"ר (שילוב של נגמ"ש עם מרכב של טנק מרכבה), בהיקף השקעה עצום של כ-10 מיליארד שקל. במשרד הביטחון ציינו באותה הזדמנות, כי התוכנית מהווה בשורה עבור לא פחות מ-200 חברות תעשייתיות ברחבי הארץ.

אחת החברות, שעשויה ליהנות משמעותית מההחלטה האמורה, היא יצרנית ומשווקת מוצרי האלקטרוניקה והחשמל אימקו, של משפחת יקיר. אימקו אחראית לאספקת כל מערכות החשמל בנמ"ר, וכן למערכות הווידאו שלו. מאז פרסום ההודעה קפצה מניית אימקו ב-22%. בעקבות כך, שווי השוק של החברה הגיע ל-154 מיליון שקל.

מערכות הנמ"ר שימשו את צה"ל כבר במבצע "עופרת יצוקה" בסוף 2008. אימקו שימשה כקבלן החשמל הראשי במערכות אלו, כפי שהיא צפויה לשמש גם בנגמ"שים החדשים שיוזמנו.

אימקו מבצעת פרויקטים שונים עבור משרד הביטחון, ובשנים האחרונות הוא הלקוח הגדול ביותר שלה. ב-2009 היוותה הפעילות מול המשרד 50% מסך הכנסותיה של אימקו - שהסתכמו בכ-170 מיליון שקל, ונרשם בה רווח נקי של 27.2 מיליון שקל. לאימקו, שהעסיקה בסוף 2009 כ-320 עובדים, יש שלושה מפעלים בארץ - בנהריה, נשר וראש העין.

לדברי אברהם בר דוד, יו"ר החברה, "אימקו משמשת בעיקר כקבלנית משנה לתעשיות הגדולות בארץ, והיא מוכיחה לאורך השנים רווחיות נאה. רוב המוצרים שלנו מורכבים על מערכות המסופקות לחו"ל, והפרויקט החדש מבטיח להמשיך חלק נכבד מפעילותינו של שנים הקרובות".