קסטרו: ארה"ב לא תהסס לפלוש ללוב תוך ימים ואף שעות

בעוד מנהיגי העולם מגנים את קדאפי, לשעבר מנהיג קובה פידל קסטרו טוען כי יש לחכות עד שהעניינים בלוב יתבהרו ותוקף את ארה"ב: "הממשל האמריקני לא מודאג מהשלום בלוב"

בעוד העולם מגנה את התנהלותו של שליט לוב מועמר קדאפי, לשעבר מנהיג קובה פידל קסטרו אומר כי המפגינים יהוו תירוץ בשביל כוחות נאט"ו לפלוש לשטחי לוב ולנפט שבמדינה. "אפשר להסכים או לא להסכים עם קדאפי", כתב קסטרו במאמר שפורסם בעיתון ממשלת קובה אמש. "הרבה מידע זורם מסביב לעולם, אנו צריכים להמתין כדי לדעת מה אמת ומה שקר".

במאמר שפורסם הוסיף קסטרו כי "מה שאני רואה בוודאות הוא שהממשל האמריקני לא מודאג מהשלום בלוב". עוד הוסיף בטורו כי ארה"ב לא תהסס לפלוש למדינות צפון אפריקה "תוך ימים ואפילו שעות".

תגובה נוספות למצב בלוב התקבלה על ידי נשיא רוסיה דמיטרי מדבדב שאמר אתמול על לוב: "המדינות הללו קשות וסביר להניח שזמנים קשים עומדים לפנינו, ייתכן אפילו שפנאטים יקבלו כוח לידיים וזה אומר שהם עלולים להפיץ את הקיצוניות שלהם".

עוד דווח היום כי נשיא איראן, מחמוד אחמדיניג'ד, אמר כי המהומות במדינות שונות במזרח התיכון יתפשטו בקרוב גם לאירופה ולצפון אמריקה. בנאום בטלוויזיה הממלכתית של טהרן אמר אחמדינג'אד כי גלי השינוי יביאו סוף לדיכוי של ה"כוחות היהירים", כלשונו. הוא גם גינה את השימוש באלימות של המשטר בלוב נגד מפגינים, ודרש מקדאפי להיענות לדרישות עמו.