קרן פרמירה מעוניינת באיזי כהן כמנכ"ל כלל ביטוח

מטעמו של איזי כהן נמסר: "הוא עסוק כל כולו בשלב זה באתגר המרתק של ניהול אפריקה ישראל והשבחת נכסיה בארץ ובעולם"

קרן פרמירה, הנמצאת במו"מ עם אי.די.בי לרכישת כלל ביטוח , בוחנת אפשרות למנות את איזי כהן כמנכ"ל כלל ביטוח לאחר הרכישה. כהן - כיום מנכ"ל אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב - הוא מאנשי הביטוח המובילים בישראל, וכיהן במשך עשור כמנכ"ל חברת הביטוח מגדל. מקור יודע דבר אמר כי "פרמירה מכינים את הצוות. הם רוצים להגיע למשרד האוצר (בשלב האישורים הרגולטוריים - ע.פ) עם מנכ"ל ישראלי מנוסה, על מנת לשכך חששות".

מנכ"ל כלל ביטוח, שי טלמון, לשעבר בכיר בבנק הפועלים והחשב הכללי - נמצא בתפקידו שלוש שנים, ונחשב מועמד לתפקיד מנכ"ל בנק גדול: בנק לאומי, לאחר פרישת גליה מאור, ובמקרה הצורך בנק הפועלים. על פי הערכות, בין היתר על רקע זה מבקשים בפרמירה לבחון חלופות לטלמון - אם וכאשר תושלם הרכישה. דובר פרמירה בישראל מסר בתגובה: "אין תגובה".

מטעמו של איזי כהן נמסר בתגובה כי "ההצעה להיות מנכ"ל כלל ביטוח מחמיאה לו מאוד, אך הוא אינו יודע עליה דבר, ובכל מקרה הוא עסוק כל כולו בשלב זה באתגר המרתק של ניהול אפריקה ישראל, והשבחת נכסיה בארץ ובעולם".

לפני חודש קיבל כהן בונוס מאפריקה ישראל בסך 6.5 מיליון שקל. בנימוקי הבונוס נכתב כי "בדיונים שהתקיימו עם כהן נמסר על ידיו כי הוא רואה עצמו מחויב להמשך כהונתו בתפקידו, כפוף כמובן לאפשרות של שינוי בלתי צפוי בנסיבות ובעיקר, אם תופנה לו הזדמנות תעסוקתית יוצאת דופן במגזר הציבורי או העסקי".

פועלים לטווח ארוך

המו"מ בין פרמירה לאי.די.בי, שנחשף בראשונה ב"גלובס", נמצא כעת בהילוך גבוה. לאחר החשיפה דיווחה אי.די.בי כי היא "נמצאת במגעים עם Permira ביחס לאפשרות מכירת כלל ביטוח, אולם טרם הושגו הבנות בין הצדדים בקשר לעסקה כאמור, לרבות בקשר לתמורה בעסקה. בשלב זה, פרמירה צפויה להרחיב את בדיקותיה ביחס לכלל ביטוח".

השבוע ביקרו בכירי פרמירה בישראל, וערכו מסיבת עיתונאים להצגת הקרן.

"אנו קרן פרייבט אקוויטי הפועלת לטווח ארוך. תקופת ההחזקה שלנו בחברה היא בדרך כלל 5-7 שנים, ואף יותר, ואנו מעוניינים לרכוש מניות רוב בחברות שבהן אנו משקיעים" אמר ג'יימס פרייזר, שותף ומנהל חטיבת השירותים הפיננסיים של הקרן.

נוסף על כלל ביטוח מתעניינת פרמירה ברכישת השליטה בנטפים. בעבר התמודדה על רכישת פרטנר מידי קרן האצ'יסון (עסקה שבה זכה אילן בן דב), בדקה את רכישת HOT והתעניינה ברכישת yes. אף על פי שבחנה עסקאות רבות - עד כה לא עשתה פרמירה אף עסקה משמעותית בישראל.

קרן פרמירה החלה לפעול ב-1985, וגייסה עד כה כ-20 מיליארד אירו בכמה קרנות. הקרן האחרונה שגייסה החברה, פרמירה 4, גויסה ב-2006, בהיקף של 9.6 מיליארד אירו. עד כה החזירה הקרן למשקיעים בה 16 מיליארד אירו. מאז הקמתה עשתה פרמירה כ-190 עסקאות, בערך כולל של יותר מ-120 מיליארד אירו.