ויליאם היל וטדי שגיא רבים על התרנגולת שמטילה ביצי זהב

William Hill הוציאה צו מניעה זמני נגד פלייטק טוענת כי פלייטק רוצה לבצע שינויים מהותיים בשיתוף הפעולה בין השתיים

אין זה סוד שענף ההימורים המקוונים הוא סוג של תרנגולת שמטילה ביצי זהב, וגם ענקית ההימורים הלא מקוונים האנגלית William Hill הבינה זאת. זו הסיבה שלפני שנתיים היא חברה לפלייטק הישראלית כדי להקים עימה פעילות מקוונת, וזו גם הסיבה לכך שאמש (ד') היא הודיעה כי הוציאה נגד פלייטק צו מניעה זמני, שמטרתו העיקרית היא שמירה על זכויותיה באותה פעילות.

William Hill, שנסחרת בשוק ההון הבריטי לפי שווי של 2.1 מיליארד דולר, הוציאה את הצו נגד פלייטק לאחר שהאחרונה פנתה אליה בבקשה לבצע שינויים מהותיים בתנאי השת"פ ביניהן. William Hill לא ציינה את מהות השינויים, אך מהודעתה עולה התחושה כי חתול שחור עבר בין שתי החברות.

הוכחה לכך ניתן למצוא באזכור ההערכות שפורסמו באחרונה בדבר מגעים למיזוג בין Ladbrokes לפלייטק - הערכות שמצאו את דרכן להודעה הנוכחית של William Hill. Ladbrokes נחשבת למתחרה הגדולה ביותר של Ladbrokes בשוק ההימורים הבריטי, ומכאן החשש שלה ממיזוג אפשרי של השתיים.

האנליסטים מורידים המלצה

פלייטק, שבשליטת המיליארדר טדי שגיא, עדכנה הבוקר כי אכן הוצא נגדה צו מניעה זמני, אך לדבריה "העניין של החברה במיזם המשותף נותר בעינו". מעבר לכך לא ציינה פלייטק דבר.

החשש של William Hill מפגיעה בזכויותיה במיזם הוא די ברור, ולו רק בגלל תוצאותיו הכספיות. לפי תוצאות חלקיות שפרסמה פלייטק לפני כחודש, המיזם יצר עבורה אשתקד הכנסות של 30.8 מיליון אירו - גידול שנתי של 37%.

לפלייטק יש החזקה של 29% במיזם, ואילו ל-William Hillיש 71%.

William Hill הדגישה את חשיבות המיזם עבורה כשציינה בהודעה כי ביצועיו ממשיכים להיות חזקים, וכי מחר (יום שישי) היא תפרסם התייחסות נוספת לביצועיו, במסגרת תוצאות חלקיות שתציג. "החברה ממשיכה להיות מחויבת להצלחת המיזם", צוין בהודעה.

כך או אחרת, התפתחות זו גרמה לחלק מהאנליסטים המכסים את פלייטק להוריד את המלצותיהם למניה, ואחד מהם אף נקב בהמלצת "מכירה" עם מחיר יעד של 279 פני. פלייטק נסחרת כרגע לפי מחיר של 366 פני, המשקף שווי חברה של 1.4 מיליארד דולר.