פרוטליקס ממתינה לאישור התרופה מחר; רמז חיובי בדוחות

פרוטליקס רשמה ב-2010 הכנסות של 11.2 מיליון דולר, על בסיס מכירות בברזיל, והפסד של 29 מיליון דולר ■ ה-FDA אישר את מפעל הייצור שלה

ימים מתוחים עוברים על חברת פרוטליקס , שבניהולו של דוד אביעזר. מחר צפויה להגיע תשובת ה-FDA (רשות המזון והתרופות האמריקנית) בעניין אישור תרופה ה-Uplyso של פרוטליקס למחלת הגושה, והיום פרסמה החברה את דו"חותיה ל-2010.

בדו"חות יש רמז אופטימי לגבי הסיכויים שהמוצר שלה אכן יאושר מחר. המדובר במכתב שקיבלה החברה מה-FDA, אשר מאשר את מפעל הייצור שלה. לדברי סטיבן טפר, אנליסט הביומד של הראל, מכתב זה מעלה את הסיכוי לאישור המוצר של פרוטליקס מחר. טפר ממשיך להמליץ על קנייה של מניית פרוטליקס במחיר יעד של 12 דולר (44 שקל).

שיעורי הרווחיות מההסכם עם פייזר

כמו כן, לראשונה כולל הדו"ח תוצאות כספיות המבוססות על מכירות המוצר, ומהן ניתן ללמוד מעט על שיעורי הרווחיות הנגזרים מעסקת המסחור שלה עם ענקית התרופות האמריקנית פייזר, וכן לקבל מידע ראשוני על קצב החדירה שלה לשווקים.

ההערכות בשוק הן כי פרוטליקס אכן תקבל את האישור לשיווק ה-Uplyso, בשל התוצאות הקליניות הטובות של המוצר, אך עדיין ישנו סיכון כי ה-FDA ידחה את האישור ויבקש מן החברה להביא עוד מידע.

ה-FDA דחה את האישור פעם אחת בעבר בגלל שאלות נוספות לגבי תהליך הייצור, ואכן עניין הייצור נחשב לנקודת אי הוודאות העיקרית לקראת האישור. המכתב שנמצא בדו"חות מקטין אי וודאות זו.

פרוטליקס רשמה ב-2010 הכנסות של 11.2 מיליון דולר, על בסיס מכירות בברזיל, והפסד של 29 מיליון דולר. בשנה שעברה רשמה החברה הכנסות של 338 אלף דולר והפסידה 31.4 מיליון דולר.

6.7 מיליון דולר מתוך ההכנסות הם תמלוגים שקיבלה החברה מפייזר בעקבות מכירות בהיקף של 22 מיליון דולר של תרופת ה-Uplyso בברזיל. עלות המכר של פרוטליקס במכירת התרופה לפייזר היא 4.38 מיליון דולר, כלומר הרווח הגולמי של פרוטליקס על התרופה היה 2.32 מיליון דולר, או 34% מההכנסות ממנה.

בנוסף רשמה פרוטליקס הכנסות של 4.5 מיליון דולר כמקדמה לתשלום אבן הדרך שצפויה החברה לקבל מפייזר, בהיקף של 65 מיליון דולר הפרושים על פני 14 שנה. הרווח הגולמי של פרוטליקס על כלל הכנסותיה ב-2010 היה 6.86 מיליון דולר.

מניית פרוטליקס נסחרת כעת לפי מחיר של 35.6 שקל, המשקף שווי שוק של 2.85 מיליארד שקל. מניית החברה עולה היום 1.83%.