ניו יורק בעליה, ומה עם ת"א?

ת"א 25 צפוי לעלות, אך האם יהיה זה תיקון זמני או מגמה לטווח הארוך?

ת"א- 25 ירד בזמן הפגרה של טור זה והגיע אל היעד הראשון שניתן כאן כיעד אפשרי לירידה משמעותית: 1,271. מכאן, ובסיוע הבורסות בניו יורק, המדד צפוי לעלות. השאלה האם תהיה זו עליה שהיא תיקון, או עליה המהווה חזרה למגמת העליה ארוכת הטווח.

נתחיל בכך שנאמר שהיה והתמיכה ב-1,271 לא תעבוד ותל אביב 25 ירדת מתחת ל-1,268, צפוי יהיה לו גל יורד משמעותי בהמשך. 1,234 הוא היעד הבא. ההתנגדות הקרובה, נכון ליום חמישי סיום המסחר היא ב-1,295. מהלך מעליה ובהמשך מעל 1,305 יחשבו סימן חיובי להמשך עליה. בלימה ב-1,295 ותפנית כלפי מטה מרמה זו יחשבו אינדיקציה שלילית לשוק. התנגדות ב-1,282 תיחשב סימן דובי במיוחד. הנחת המוצא לתחילת השבוע הקרוב היא התחלה של גל עולה. לשאלה איזה גל ולכמה זמן ננסה לענות בהקדם אבל לא ניתן לענות עליה מראש, רק על פי הגרפים מסוף השבע שחלף.

חוזרים לירוק בניו יורק

התיקון למטה במדדי ניו יורק הגיע שבוע אחרי העיתוי שהיה צפוי מהבחינה הסטטיסטית אבל בסופו של דבר הוא התממש וזה מה שחשוב. ההערכות לו לא הייתה לשווא והיא אפשרה למי שעבד חזק עם ההגנות והמניות לצאת ממנו ברווח ועם תיק מחוזק. נראה שגם השוק יצא ממנו מחוזק.

ביום חמישי נוצרה על תרשים ה-S&P 500 תבנית של פטיש (תבנית תוך יומית של מעבר מירידה לעליה), תבנית שבין היתר גרמה לנו לסגור את ההגנה על תיק קניון המניות שנפתחה באותו היום. התבנית הזו שיצרה בסופו של דבר תמיכה מעל 1,305 סימנה את העליה של יום שישי וסביר שגם עליות שערים הצפויות בהמשך. נראה כי גבוהים הסיכויים להתחדשות מגמת העליה ארוכת הטווח. התנאי הוא תמיכה מעל 1,305 והגנה תיק ניתן למקם מתחת לרמה הזו.

ההתנגדות הקרובה ל-S&P500 שוכנת ב-1,325 ומהלך מעל האזור הזה יחשב סימן חיובי להמשך. הציפייה הטכנית היא אכן למהלך שכזה.

גם הנאסד"ק קיבל תמיכה יפה ב-2,724, רמת תמיכה עם נוכחות היסטורית מרשימה ונראה שהוא "יחפוץ" לאתגר את השיא שב-2,860. מהלך מעל הרמה הזו ישחרר את הנאסד"ק לריצה למעלה. רמת ה-3,160 תהיה היעד הבא לעליה.