אל-קאעידה מסמנת יעד: "נפיל משפחת המלוכה בסעודיה"

"גדודי עבדאללה עזאם" המקושרת לאל-קאעידה אמרו כי משפחת סעוד ראויה להפלה בגלל קרבתה לארה"ב וסירובה לאפשר לסעודים להנות מהכנסות הנפט של המדינה

בזמן ששליט לוב מועמר קדאפי טוען כי פעילי ארגון אל-קעידה הם שמנהלים את העימותים מול אנשיו, חולייה המקושרת עם ארגון אל-קאעידה קרא בסוף השבוע להפיל את בית המלוכה הסעודי ואיים לחדש את את הפיגועים בממלכה, כך דיווח אתמול (ו') אתר המודיעין Site Intelligence - המתמחה במעקב אחרי אתרים אסלאמיים באינטרנט.

לפי הדיווח, "גדודי עבדאללה עזאם" אמרו כי משפחת סעוד ראויה להפלה בגלל הוצאותיה הבזבזניות, אי הכרה בצרכי העם, קרבתה לארה"ב וסירובה לאפשר לסעודים להנות מהכנסות הנפט של המדינה.

אתר המודיעין ציטט את דברי אנשי אלקאעידה שאמרו כי המשטר של השליט סעוד צריך לדעת כי המלחמה איתם אכן תתרחש כל עוד הוא ממשיך במעשיו. בהודעתם הם ציינו כי אנשי משפחת סעוד "הכופרת" הם בגדר מטרות לגיטימיות ללוחמי הג'יהאד.

נזכיר כי אתמול כמו בכל ימי שישי האחרונים, יצאו מיליונים בכלל מדינות ערב אחרי התפילה להפגין נגד השלטונות בדרישה לקדמה ולרפורמות. והשבוע גם המונים הפגינו בסעודיה: השיעים יצאו לרחובות ומחו נגד המשטר, זאת למרות שהמלך הסעודי עבדאללה הורה על הענקת הטבות לאזרחים בשווי 37 מיליארד דולרים.

המהומות באזור עתיר הנפט יכולות להשפיע בצורה משמעותית על מחיר הנפט בעולם.