סיגמא: האם הזינוק בנפט טומן הזדמנות במניות הגז?

אורי גלאי: השקעה בנפט ואפילו בסקטור הגז המקומי עשויה להניב תשואה גבוהה ■ "המהומות במדינות ערב תשפענה על שוקי המניות בעולם, לרבות ישראל, בטווח הקצר בלבד"

בסיומו של סוף שבוע חיובי בוול סטריט, מעריך היום (א') אורי גלאי, מנכ"ל סיגמא בית השקעות כי המהומות במדינות ערב תשפענה על שוקי המניות בעולם, לרבות ישראל, בטווח הקצר בלבד. גלאי ממשיך ומעריך כי בהנחה שההתפרעויות ישקטו בטווח זמן קצר, ישובו מדדי המניות למסלול של עליות שערים.

גלאי מפנה זרקור למחירי הנפט, שזינקו בחדות בשבוע החולף כתוצאה מהמהומות בלוב, כאשר החשש העיקרי הוא מהתפשטות המהומות לערב הסעודית, ספקית הנפט הגדולה בעולם. גלאי מציין כי תרחיש כזה יוביל ללא ספק לזינוק חד במחירי הנפט ולפגיעה בקצב הצמיחה של הכלכלה העולמית.

בטווח הקצר, מעריך גלאי כי השקעה בנפט ואפילו בסקטור הגז המקומי עשויה להניב תשואה גבוהה אולם מדגיש כי ההשקעה הינה מסוכנת ובעלת תנודתיות גבוהה ולכן לא מתאימה לכל משקיע.

בנוגע לדולר-שקל, מצפה גלאי בטווח הקצר למסחר תנודתי שיושפע מהמאורעות הגיאו-פוליטיים במדינות ערב ובהתחזקות הדולר, כאשר בטווח הבינוני והארוך ישוב השקל להתחזק אל מול הדולר והאירו לנוכח הצמיחה המהירה של המשק המקומי ופער הריביות החיובי שימשיך להתרחב בשנה הקרובה.