גיורא סרצ'נסקי מונה למנהל חטיבת ההשקעות ב"עמיתים"

במסגרת תפקידו החדש, סרצ'נסקי יהיה אחראי על נכסים בכ-160 מיליארד שקל, מהם כ-90 מיליון שקל בהשקעות חופשיות בשוקי ההון

‎‎גיורא סרצ'נסקי, לשעבר מנכ"ל ישיר בית השקעות, מחליף את מירב בן-שושן בתפקיד מנהל חטיבת ההשקעות בקרנות הפנסיה הוותיקות שבהסדר - "עמיתים". במסגרת תפקידו החדש, סרצ'נסקי יהיה אחראי על נכסים בכ-160 מיליארד שקל, מהם כ-90 מיליון שקל בהשקעות חופשיות בשוקי ההון, ויהיה ממנהלי ההשקעות הגדולים והמובילים בשוק המקומי. בן-שושן עברה באחרונה לניהול השקעות הנוסטרו בבנק הפועלים. יעל אנדורן היא מנכ"לית עמיתים.

לסרצ'נסקי, ששימש מנכ"ל ישיר בית השקעות במשך כחמש שנים, ניסיון של כ-15 שנים בשוק ההון המקומי. לפני תפקידו האחרון בקבוצת ביטוח ישיר הוא שימש, בין היתר, מנכ"ל כלל גמל וסמנכ"ל מחקר ופיתוח עסקי באילנות בטוחה. הוא סיים את תפקידו בישיר בית השקעות עם מיזוגו של בית ההשקעות האמור בתוך מיטב, אשתקד.

היקף הנכסים המנוהל בעמיתים נאמד ביותר מ-160 מיליארד שקל, מתוכם כ-70 מיליארד שקל הינם באג"ח מיועדות עם ריבית ריאלית שנתית של 5.57%. יתרת הנכסים של עמיתים מושקעת בנכסים בשוקי ההון. על מנת לסבר את העין על עוצמת עמיתים כגוף מוסדי מוביל בשוק ההון המקומי, נציין כי היקף ההשקעה של הקרנות במניות עומד על כ-22 מיליארד שקל (13.8% מסך התיק) בה בעת שהיקף ההשקעה באג"ח קונצרני עומד על כ-20 מיליארד שקל (כ-12.8% מסך התיק).

נתחים אלו רק ילכו ויגדלו בשנים הבאות, עם הקטנת רכיב האג"ח המיועדות בתיק של עמיתים. ב-2003 האג"ח המיועדות היוו שיעור של 97% מהתיק של הקרנות הוותיקות שבהסדר (שהולאמו אז על ידי המדינה). כיום האג"ח המיועדות מהוות כ-42% מסך נכסי הקרנות, והן ממשיכות להיפדות בקצב של כ-6-7 מיליארד מיליארד שקל בשנה כשהכסף שמתפנה מופנה להשקעות רגילות.

כששיעור האג"ח המיועדות ירד ל-30%, עמיתים תשוב לקבל אג"ח מיועדות מהמדינה (אך הפעם כאלו הנושאות ריבית ריאלית של 4.86% לשנה). למעשה, בעמיתים יש שני תיקי השקעה שונים - האחד של ועדת השקעה בראשות ירום אריאב, והשנייה תחת ועדת השקעות בראשות יוסי אלשייך. ב-2010 הניבה עמיתים תשואה משוקללת של כ-9.5%, לעומת ממוצע של 10.8% בשוק קרנות הפנסיה החדשות המקיפות. ‏‎‎‏