אופיר הראל מכלל: "מניות הגז מתומחרות מלא"

הראל לא מתרגש בינתיים מהמהומות בעולם הערבי וסבור שיש היגיון בהגדלת רכיב המניות בתיק ■ "האפסייד נמצא כעת במניות ת"א 75 ובמניות היתר"

אחרי הפוגה קצרה, רמת החששות של המשקיעים מההשלכות השליליות האפשריות של האירועים הגיאו-פוליטיים הדרמטיים שמתחוללים באזורנו, שוב נמצאת במגמת עלייה. השפעות המהומות בלוב היו עד כה משמעותיות, והובילו בשבוע החולף לנסיקה במחירי הנפט ולירידה בשוקי ההון בעולם.

למרות זאת, בבית ההשקעות כלל פיננסים סבורים כי בינתיים האירועים הללו לא מהווים סיבה מספקת לחלוקה מחדש של תיק ההשקעות. אופיר הראל, מנהל השקעות בבית ההשקעות שמתארח השבוע במדור, מסביר כי "נכון לעכשיו, השפעת האירועים על שוק המניות לא צפויה להיות דרמטית, ויכולה לאפשר לנצל הזדמנויות בהן מניות נפגעות לא בגלל שינוי במצבן של החברות, אלא בהשפעת האירועים".

לגבי רכיב האג"ח בתיק אומר הראל כי "אנחנו עדיין בעדיפות לאג"ח הממשלתיות השקליות, עקב ציפיות האינפלציה המגולמות בשוק שהן גבוהות מהצפי, אבל מפצים על החוסר בחשיפה לאג"ח ממשלתיות צמודות באמצעות אג"ח קונצרניות צמודות, למקרה של התפרצות אינפלציונית".

הראל מציין כי "מומלץ להשקיע באפיק השקלי כ-40% מהתיק, כשמתוכו כ-15% באג"ח ממשלתיות בריבית משתנה או במק"מ לצורך נזילות. כך, במידה שיתרחשו שינויים בשוק, ניתן יהיה לנצל הזדמנויות קנייה לאור עלייה בתשואות. 15% מומלץ להשקיע בממשלתיות שקליות בריבית קבועה במח"מ של עד 4, ועוד כ-10% באג"ח קונצרניות שקליות בריבית קבועה ובריבית משתנה בדירוגי A ומעלה".

לגבי האפיק הצמוד ממליץ הראל כי היקף ההשקעה בו יעמוד על 30%, כשהחשיפה לאג"ח ממשלתיות תהיה בהיקף של כ-5%, והיתרה, 25%, תושקע באג"ח קונצרניות צמודות, בעדיפות לסדרות במח"מ 3 ובדירוגי A ומעלה.

למי שאינו מעוניין לבצע "בונד פיקינג", הוא ממליץ על מדד תל בונד 60 "שנסחר במרווח של כ-1.5% מעל אג"ח ממשלתית במח"מ דומה, וכך מקבלים פיזור של מספר רב של אג"חים בדירוגים גבוהים מסקטורים שונים".

"הגז לא אטרקטיבי, הבנקים כן"

ובחזרה לחלק המנייתי בתיק. הראל סבור כי "הגדלת רכיב המניות הוא צעד שנראה על פניו כצעד נכון. יש לזכור כי מניות מדד ת"א 25 מתומחרות במחירים לא נמוכים אך סבירים, והאפסייד נמצא במניות מדד ת"א 75 ומניות היתר, תוך נטילת סיכון מסוים של סחירות נמוכה ותנודתיות גבוהה. מומלץ להיחשף לרכיב מניות בהיקף של כ-25% מסך התיק - כ-15%-20% בישראל ו-5%-10% בחו"ל".

בין הסקטורים המקומיים המומלצים להשקעה, מציין הראל את מניות הבנקים. לעומתן, הוא סבור כי מניות הגז מתומחרות היום במחיר מלא, וממליץ להקטין חשיפה למניות סקטור התקשורת.

"סקטור מניות הגז מתומחר היום במחיר מלא המגלם את פוטנציאל הגז מהמשאבים, והפוטנציאל הרב הינו במציאת נפט שידחוף את הסקטור קדימה. מניה מומלצת בסקטור היא אבנר", מעריך הראל.

"במצב הנוכחי מתחדדת חשיבות החשיפה לשוקי חו"ל", אומר הראל. "השווקים בארה"ב עדיין לא חזרו לרמות של לפני המשבר ועדיין יש בהם פוטנציאל. ניתן להשקיע גם בשווקים מתפתחים שצפויים להציג צמיחה דו ספרתית בשנים הקרובות כגון סין, אך צריך לזכור שבמידה ששנאת הסיכון תחזור אל המשקיעים, הם יינטשו את השווקים אהלה".

הראל מפנה את תשומת הלב גם לחלק הסחורות בתיק - בהיקף של 5% - ומסביר כי עליית מחיר הנפט בעקבות האירועים בלוב יכולה לגרום למחירי הסחורות לעלות. "היכולת לנבא איזה סחורה תניב את הביצועים הטובים יותר מוגבלת, לכן מומלץ להיחשף לאפיק זה באמצעות קרן נאמנות המפזרת את ההשקעה במגוון סחורות", הוא אומר. "בגלל תנועת מספריים בין אפיקי סחורות/דולר כדאי למשקיע ישראלי לחפש מכשיר השקעה לסחורות שחשוף למטבע עם קורלציה חיובית לסחורות כמו דולר אוסטרלי, ריאל ברזילאי או דולר קנדי".

22
 22

הראל עובד בכלל פיננסים שש שנים, אולם הקשר שלו לחברה החל כבר בילדות. לפני יותר מ-20 שנה החלה אמו לעבוד בחברה, שמשרדיה ברמת השרון היו ממוקמים מתחת לבית המשפחה. "בתור ילד, כל פעם שהגעתי לביקור שאלתי איפה יהיה המשרד שלי, עד שבסוף קיבלתי אחד כזה", הוא מספר בחיוך.

אופיר הראל

תפקיד: מנהל השקעות של חיסכון פיננסי

גיל: 31

מצב משפחתי: רווק

ותק בתפקיד: שנתיים

תפקידים קודמים: מנהל השקעות בניהול תיקים, ומנהל חדר מסחר של קרנות הנאמנות

מוטו השקעות: לבדוק כל השקעה מכל הכיוונים, לקרוא כל מה שאפשר על מצב החברה ולהבין את ההשפעות האפשריות של מצב המאקרו על פעילותה

הכתבה אינה מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים לכל אדם. המרואיין ובית ההשקעות בו הוא עובד עשויים להחזיק בני"ע המוזכרים בכתבה