הדולר היציג נפל 0.9% ל-3.622 ש'; האירו ירד ל-5 שקלים

הזינוק בביקוש לדירות ורמת האבטלה הנמוכה במשק מעלים החשש לעליית ריבית נוספת ■ בנק ירושלים: "הכוחות הפועלים לחזק את השקל חזקים מההשפעות העולמיות"

בעת קביעת השערים היציגי ע"י בנק ישראל נרשה התחזקות משמעותית של השקל כנגד המטבעות הזרים. שערו היציג של הדולר נפל ב-0.93% ונקבע ב-3.622 שקלים. האירו היציג נשחק ב-0.69% ונקבע ב-5.0092 שקלים.

המסחר בשוק המט"ח הושפע מהידיעות הזורמות מכיוונה של לוב על כך שהמורדים מצליחים להמשיך ולהתקדם לרירה טריפולי בה מתבצרים קדאפי ואנשיו. העליות במחיר חבית הנפט נרגעו והיא נסחרת מתחת לרמה של 100 דולר לחבית. הקהיליה הבינלאומית שתומכת בהתנגדות לשלטונו של קדאפי וסעודיה אשר הבטיחה כי תשלים את המחסור שנוצר בשל הקטנת תפוקת הנפט הלובית - הן שממתנות את מחיר הנפט.

נתונים שפרסמה היום הלמ"ס, אשר הצביעו על המשך העלייה החדה בשיעור של 28% בביקוש לדירות בישראל בחודשים נובמבר-ינואר, וכן הנתונים הרבעוניים שהצביעו על כך שרמת האבטלה נותרה נמוכה גם ברבעון הרביעי של 2010 ברמה של 6.6%, מה שמעיד על עוצמת שוק העבודה המקומי - עשויים להוות טריגר להעלאה נוספת של הריבית במשק בתקופה הקרובה.

נציין כי השוק גם הושפע מדבריו של שר האוצר, שטייניץ אשר טען כי "אין גל התייקרויות במשק וכי הצמיחה מחלחלת לכל השכבות בחברה הישראלית". לדבריו "הצריכה הפרטית עלתה באופן משמעותי - וזה לא רק מרצדס ויגואר, אלא גם מכוניות עממיות שהמכירות שלהן זינקו".

בזירת המט"ח הבין לאומית נסחר המטבע האמריקני במגמה מעורבת מול המטבעות המובילים. האירו מתחזק כנגד הדולר ב-0.49% ל-1.383 דולרים לאירו, הליש"ט גם הוא מתחזק כנגד הדולר ב-0.75% לרמה של 1.624 דולרים לליש"ט.

"המהומות בלוב העלו את מפלס הפחד בשווקים, המשקיעים המחפשים לברוח מסיכון קנו דולרים ובכך חיזקו בשבוע שעבר את הדולר מול השקל עד לרמה של 3.66 שקלים", נכתב בסקירה השבועית של בנק ירושלים. "להערכתנו, הכוחות הפועלים לחזק את השקל חזקים מההשפעות העולמיות ולכן עם התמתנות המצב בלוב בשבועות הקרובים יחזור השקל למגמת התחזקות. טווח המסחר הצפוי 3.603-3.661 שקלים לדולר".

ביום ג' תתפרסם הריבית באוסטרליה ובקנדה שצפויות להישאר ללא שינוי. בהמשך השבוע, ביום ה', תתפרסם הריבית בגוש האירו, גם היא צפויה להישאר על כנה בשיעור של 1%.

"בשנה הקרובה הדולר יכול להיתמך בגורמים הבאים: הערכת החסר של הדולר על פי שוויון כח הקנייה - הנאמד כרגע בכ-18% מול היורו, בכ-25% מול הפר"ש ובכ-32% מול הדולר האוסטרלי, היותו מטבע מקלט בעיתות אי ודאות ותחזיות לנתוני מאקרו עדיפים בארה"ב", נכתב בסקירה השבועית של בנק לאומי על השווקים בחו"ל.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המט"ח]