מתיחת רשת: מלך סעודיה הציע 150 מיליארד דולר על פייסבוק

לפי הדיווח בסוכנות הסעודית Ahlul Bayt, המלך הסעודי נפגש עם צוקרברג ב-25 בינואר ■ בלוגרים מפקפקים, אך הסיפור זוכה לתהודה בעולם הערבי עם יותר מ-22 אלף לינקים בפייסבוק

בהמשך לגל המחאות נגד השלטון במזרח התיכון, התקשורת הערבית מדווחת כי מלך סעודיה עבדאללה הציע לרכוש את הרשת החברתית פייסבוק ב-150 מיליארד דולר, כחלק מהמאמץ להשקיט את התנגדות התושבים בארצו. כך דווח בסוכנות הידיעות הסעודית Ahlul Bayt, כאשר הדיווחים התפשטו בכלי תקשורת אחרים בעולם הערבי. בלוגרים במערב, לעומת זאת, מתייחסים לדיווחים בביטול.

לפי הדיווחים, התקיימה פגישה בין מלך סעודיה למייסד פייסבוק מארק צוקרברג ב-25 בינואר, ועבדאללה הציע לרכוש את הרשת החברתית תמרות 150 מיליארד דולר במזומן. זאת, למרות שהוצגו לו הנתונים הכספיים של פייסבוק, ולמרות שיועציו של המלך אמרו לו כי החברה אינה שווה אפילו מיליארד דולר.

לפי דיווח ברשת "טהרן טיימס", אנליסטים המודעים לפגישה העריכו כי צוקרברג לא יקבל מהמלך עבדאללה הצעה הנמוכה מ-500 מיליארד דולר.

המלך עבדאללה כעס על התארגנות ההפגנות בעולם הערבי באמצעות הפייסבוק וביקש "לעקור את העשבים השוטים", לפי הדיווח ב-Ahlul Bayt.

כידוע, ישנו חשש כבד שההפגנות יתפשטו גם לסעודיה, אחת ממפיקות הנפט הגדולות בעולם - מה שעלול להקפיץ את מחיר הנפט. כצעד מקדים, הכריז בשבוע שעבר מלך סעודיה על חבילת הטבות לאזרחי המדינה בהיקף של יותר מ-80 מיליארד דולר.

הבלוגרים ספקנים

עם זאת, הבלוג באתר The Next Web מציין כי הדיווחים הם שקריים. לפי פרנסיס טן, כותב הבלוג, השמועות החלו בדון וירס, שכתב כתבה בה הוא מדווח על חדשות משעשעות מסביב לעולם ומציין למטה כי "מטרת הכתבות היא בידור, חלקן אמיתיות וחלקן לא" - הערה שלטענת טן חלק מהקוראים פיספסו.

בנוסף, הפורטל הערבי El-wasat מאשר כי השמועות אינן אמיתיות. יתרה מזאת - וואהיל גנים, המנהל הבכיר בגוגל שנחשב ממובילי ההפיכה במצרים, אמר כי הדיווחים לא נכונים ולעג לסוכנות הידיעות הסעודית באומרו: "יש עיתונאים שצריכים לעבור הכשרה רצינית".

עם זאת, לסיפור יש מעל 22 אלף לינקים דרך פייסבוק, מעל 2,000 "ציוצים" בטוויטר, 222 אי-מיילים שנשלחו וכ-25 אלף לינקים ברשתות חברתיות אחרות.